آفتاب

تصویب بودجه دفاعی 633 میلیارد دلاری آمریکا

تصویب بودجه دفاعی 633 میلیارد دلاری آمریکا

ایسنا نوشت:

مجلس نمایندگان آمریکا تحت رهبری جمهوری خواهان این کشور لایحه سالانه بودجه دفاعی آمریکا را به مبلغ 633 میلیارد دلار به منظور تامین هزینه‌های دفاعی در سال آتی مالی تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، بر اساس توافق مجلس نمایندگان آمریکا مبلغ 1 / 552 میلیارد دلار در کنار مبلغ 7 / 80 میلیارد دلار دیگر برای تامین هزینه‌های دفاع ملی و کمپین‌های نظامی خارجی از جمله اقدامات و عملیات ارتش آمریکا در افغانستان مورد تایید قرار گرفته است.

این لایحه همچنین شامل حمایت گسترده‌تر از قربایان تجاوزات جنسی در ارتش آمریکاست؛ موضوعی که در سال جاری میلادی به شدت مورد توجه ارتش و نظامیان ایالات متحده قرار گرفته است.

همچنین این مبلغ شامل ممانعت از نقل و انتقال مظنونان تروریستی از زندان گوآنتانامو به بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها در آمریکا می‌شود.

این اقدام به دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا توانایی بیشتری در اعزام مظنونان تروریستی به کشورهای خارجی خواهد داد.

این لایحه دفاعی همچنین اختیار بیشتری را در انجام نظارت بر دو برنامه پر اهمیت به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌دهد. این دو برنامه شامل جت جنگنده اف 35 و ناو لیتورال کمبت 52 است که هر دوی آن‌ها برای عملیاتی شدن دچار مشکلات تکنیکی گسترده‌ای هستند.

5252

کد N13387

وبگردی