آفتاب

جهان در حال آگاه شدن از دروغ‌های غرب در مورد ایران است

جهان در حال آگاه شدن از دروغ‌های غرب در مورد ایران است

همشهری آنلاین: یک تحلیلگر برجسته ‌می‌گوید که افکار عمومی جهان در حال رسیدن به این تشخیص هستند که این روایت غربی که ایران به دنبال ساخت سلاح‌های هسته‌ای است، چیزی جز یک دروغ بزرگ نیست.

دیدگاه > ایران- همشهری آنلاین:
یک تحلیلگر برجسته ‌می‌گوید که افکار عمومی جهان در حال رسیدن به این تشخیص هستند که این روایت غربی که ایران به دنبال ساخت سلاح‌های هسته‌ای است، چیزی جز یک دروغ بزرگ نیست.

دکتر اسماعیل سلامی، نویسنده ایرانی و استاد برجسته دانشگاه، روز چهارشنبه در یادداشتی برای پرس تی‌وی نوشت: « در افق می‌توان طلیعه بیداری جهانیان را مشاهده کرد. دوران انحراف و دست بردن در افکار عمومی به انتهای خود رسیده است. تحریف حقایق و وقایع تبدیل به حربه‌ای کلیشه‌ای و نخ نما شده است.»

دکتر سلامی در ادامه نوشت: « اکنون باور جهانیان بر این است که روایت غرب در مورد برنامه هسته‌ای ایران چیزی جز دروغی بزرگ و افسانه‌ای خیالی که با زور و تزویر در تار و پود افکار عمومی بافته شده بود، نیست.»

امریکا، اسرائیل و برخی از متحدانش بارها، ایران را به دنبال کردن اهداف غیرنظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود متهم می‌کنند. ایران، به شدت این اتهامات را رد کرده و استدلال کرده است که ایران فن‌آوری هسته‌ای را تنها برای اهداف مسالمت‌آمیز می‌خواهد.

سلامی با اشاره به تلاش‌های دو سناتور جنگ‌طلب امریکایی یعنی روبرت منندز و مارک کرک، برای اعمال تحریم‌های غیرقانونی ضد ایرانی جدید خاطرنشان کرد که این عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی به وضوح قدرتمند رژیم اسرائیل، در جهت منافع اسرائیل با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی گفت: «به طور گسترده‌ای می‌توان ملاحظه کرد که بیشترمهندسی تحریم‌های ضدایرانی، توسط این دو سناتور بوده که مورد حمایت مالی صهیونیسم هستند و تلاش‌های آن‌ها، هم قطعا، با هدف ارضای تمایلات ایران‌هراسی هستند.»

سلامی گفت که منندز بار دیگر فرصتی به دست آورد تا فرمانبرداری خود را به رژیم تل‌آویو ثابت کند و به هر وسیله‌ای برای القای حس خطر و ترس در مورد ایران متوسل شد. در حالی که کرک، نیز به شیوه‌ای مشابه، سعی می‌کند که ترس از جمهوری اسلامی را در جهان اشاعه کند.

این تحلیلگر در پایان، به این نتیجه می‌رسد که این عروسک‌های خیمه‌شب بازی اسرائیل در امریکا که به خوبی هم تامین مالی می‌شوند، در تلاش برای پیشبرد اهداف نهایی خود در مورد ایران که همان تغییر رژیم است، هستند.

سلامی در جمع‌بندی نوشت: «اختلاف و شکافی که هرروز بین ایران و غرب عمیق و عمیق‌تر می‌شود، کوچکترین ارتباطی به نگرانی غرب در مورد برنامه انرژی هسته‌ای ایران ندارد؛ این اختلاف نتیجه انگیزه‌ای پنهان است که مدت‌ها توسط غرب و صهیونیست‌ها ساخته و پرداخته شد: ریشه کن کردن درخت حقیقت.»

کد N13251

وبگردی