آفتاب
ولادیمیر پوتین:

پیشبرد برنامه هسته ای صلح آمیز حق ایران است

پیشبرد برنامه هسته ای صلح آمیز حق ایران است

رئیس جمهوری روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد که پیشبرد برنامه هسته ای صلح آمیز حق ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد که پیشبرد برنامه هسته ای صلح آمیز حق ایران است. وی توافق هسته ای اخیر ایران و کشورهای 1+5 را گام مهمی دانست اما اعلام کرد: باید راه حل فراگیری که امنیت تمامی کشورهای منطقه از جمله اسرائیل را تضمین کند اتخاذ شود.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: مسئله هسته ای ایران بهانه اصلی استقرار سامانه دفاع موشکی ناتو در اروپا بود اما اکنون موضوع هسته ای ایران در حال حل شدن است و این در حالی است که سامانه موشکی ناتو نه تنها در جای خود باقی است بلکه رو به توسعه است.

پوتین در بخش دیگر سخنان خود گفت: نابودی زرادخانه شیمیایی سوریه گام مهمی در راستای ایجاد منطقه ای عاری از سلاح های کشتار جمعی به شمار می رود. وی گفت: مسکو با ممانعت از دخالت نظامی در سوریه منافع خود ثبات جهانی را به خطر نینداخت.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: تمامی مشکلات بین المللی باید به دور از خشونت و تنها از طریق راهکارهای دیپلماتیک حل و فصل شود. وی در بخش دیگر سخنان خود گفت که روسیه در دوره ای که ریاست گروه 8 را برعهده دارد بر حل و فصل مسائل بین المللی مهم از جمله تقویت نظام منع گسترش سلاح های کشتار جمعی، مبارزه با تروریسم بین المللی و قاچاق مواد مخدر متمرکز خواهد بود.

کد N13153

وبگردی