آفتاب

لاریجانی:سیاستمدار ریشه دار فضا را آرام می کند، سیاستمدار بادکنکی توفان راه می اندازد

لاریجانی:سیاستمدار ریشه دار فضا را آرام می کند، سیاستمدار بادکنکی توفان راه می اندازد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم عسگر اولادی در نظر دادن شجاع بود و مهم نبود که دیگران برایش فریاد بزنند. هرگاه احساس می کرد که باید خود ش را هزینه کند سخن می گفت و هراسی نداشت.

  به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» روز پنجشنبه در مراسم اربعین عسگر اولادی اظهار داشت:حزب موتلفه حزب ریشه داری است و از باقیات و صالحات مرحوم عسگر اولادی محسوب می شود.

وی ابراز امیدواری کرد دستاوردهای مرحوم عسگر اولادی در تقویت جمهوری اسلامی و سامانبخشی امور سیاسی همچنان نقش داشته باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی عسگر اولادی را از سیاستمداران برجسته کشور دانست که خلا وجودی او به سادگی پر نمی شود .

لاریجانی گفت : مرحوم عسگر اولادی در طول بیش از نیم قرن در ساحت سیاسی کشور نقش موثری را ایفا کرد و امروز هم باید شناخت دقیق تری از رفتار سیاسی ایشان داشته باشیم.

وی ادامه داد: سیاستمداران باید در عرصه سیاست رفتار سنجیده و حکیمانه داشته باشند و طوفان زا نباشند و فرق سیاستمدار ریشه دار با سیاستمدار بادکنکی نیز در همین است.

رییس مجلس اضافه کرد: سیاست مدار بادکنکی تا فضا طوفانی نشود به فضا صعود نمی کند و سیاست مدار بادکنکی شرایط سیاسی را تا طوفانی نکند خود را نشان نمی دهد.

لاریجانی ادامه داد: سیاستمدار ریشه دار چون بر اساس حکمت حرکت می کند سعی در آرام کردن فضا دارد و در نفی دیگران زندگی نمی کند.

وی ادامه داد: سیاستمداران ریشه دار در فضایی که افکار پوپولیستی حاکم باشد نمی توانند فعالیت کنند و در فضای شک برانگیز رشد نمی یابند.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مرحوم عسگر اولادی بعد از انقلاب که نسبت به ریشه های انقلاب سوالاتی ایجاد می شد رفتار متین و مشفقانه ای داشت و سلوک ایشان در سالهای اخیر هم از سر حکمت و درد بود.

وی ادامه داد: ایشان تابع شرایط نبود بلکه شرایط را تغییر می داد و مثل سیاستمدارانی نبود که حقیقت را در خود معنی کرده و تابع شرایط باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی سیاست اخلاق و تغییر مدن را جزء علوم عملی خواند و گفت: این علوم جزو علومی هستند که واقعیات را تغییر می دهند و در اخلاق و سیاست باید هدفدار زندگی کرد و سیاستمدار تاثیر گذار باید مطابق ارمانها واقعیات را به سمت اهداف بکشاند و مرحوم عسگر اولادی سیاستمداری بود که واقعیات را به سمت مرحله متعالی تر می کشاند و شرایط را تغییر می داد و سرمایه به حساب می آمد.

لاریجانی گفت: افرادی مثل عسگر اولادی از نفت با ارزش تر هستند و سرمایه ملی می باشند که با این افراد می توان کشور را بدون نفت اداره کرد.

وی مسلکی بودن را از شیوه های رفتاری مرحوم عسگر اولادی خواند و گفت: سلوک ایشان از نظر سیاسی بسیار مهم است و برای پست و منصب تلاش نمی کرد.

رییس مجلس اخلاق مداری را از دیگر وجوه شخصیتی مرحوم عسگر اولادی دانست و گفت: این رفتار حتی در مخاطبات ایشان در دوره دوم خرداد دیده می شد و نقدشان از سرحکمت بودکه نشان دهنده اصالت فکری و دینی ایشان بوده است.

 

1717

کد N13024

وبگردی