آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

رویکرد عسگراولادی درهیات منصفه مطبوعات/ واکنش دبیر کل موتلفه به غیبت‌های سیاسی 

رویکرد عسگراولادی درهیات منصفه مطبوعات/ واکنش دبیر کل موتلفه به غیبت‌های سیاسی 

عضو سابق هیات منصفه مطبوعات، با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی همه رفتارها و مواضعشان توام با سعه صدر و چهره ای گشاده بود، گفت: در هیات منصفه مطبوعات وقتی که به جرایم روزنامه ها با گرایش های مختلف سیاسی رسیدگی می شد، همسویی و یا عدم همسویی روزنامه ها با طرز فکر و دیدگاهش را ملاکی برای اظهارنظر قرار نمی داد و تنها انصاف ملاک قضاوتش بود.

مهدی فضایلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ویژگی ها و صفات مرحوم عسگراولادی اظهار داشت: آشنایی من با مرحوم عسگراولادی به زمانی که دانشجو بودم برمی گردد البته از قبل با نام و سوابق ایشان آشنا بودم اما از زمانی که عضو جامعه اسلامی دانشجویی شدم بیشتر خدمت ایشان می رسیدیم و ارتباط نزدیکی با ایشان داشتیم.

کارشناس مسائل سیاسی، افزود: در چند سال اخیر هم زمینه ای فراهم شد که ایشان را به صورت هفتگی ملاقات می کردم و خلاصه این 25 سال آشنایی را می توانم در این جمله توصیف کنم که با توجه به رفتار و سلوکی داشتند در زمره سیاستمداران متدین بودند.

وی با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی همه رفتارها و مواضعشان توام با سعه صدر و چهره ای گشاده بود ادامه داد: ایشان در برخورد با دیگر چهره های سیاسی از خود ظرفیت بالایی نشان می داد و محور رفتار ایشان بر مبنای اخلاق اسلامی بود.

فضایلی تصریح کرد: در جلسات وقتی که زمینه هایی برای غیبت ایجاد می شد ایشان با ذکر خاطراتی از امام و رهبری عکس العمل نشان می دادند و اجازه نمی داد که آن غیبت مطرح شود. نمونه دیگری از رفتار ایشان این بود که احاطه خوبی به قرآن و تفسیر آن داشت و در جلسات همیشه به طور فی البداهه از آیات قرآن استفاده می کرد و توضیحات عمیق و خوبی نسبت به آیان بیان می کرد.

وی در ادامه به حضور دوساله اش در هیات منصفه مطبوعات اشاره کرد و گفت: در مدت زمانیکه عضو هیات منصفه مطبوعات بودم نیز مجددا زمینه همکاری من با ایشان به عنوان رئیس هیات منصفه مطبوعات فراهم شد و چیزی که از ایشان یاد گرفتم این بود که وقتی که به جرایم روزنامه ها با گرایش های مختلف سیاسی رسیدگی می شد، همسویی و یا عدم همسویی روزنامه ها با طرز فکر و دیدگاهش را ملاکی برای اظهارنظر قرار نمی داد و تنها انصاف ملاک قضاوتش بود.

عضو سابق هیات منصفه مطبوعات، با تاکید براینکه دست یابی به جایگاه رفیع عسگراولادی محال است، گفت: جایگاه و سابقه رفیع ایشان به واسطه یک سابقه طولانی برای خدمت به انقلاب و اسلام به وجود آمده بود و این جایگاهی است که تصنعی نمی توان آن را کسب کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم عسگر اولادی همیشه در مرکزیت و کانون جریان اصولگرایی بود و نقش تعیین کننده ای در حد و مرزها داشتند، گفت: مرحوم عسگراولادی به عنوان یک عنصر کارآزموده، بابصیرت و مشرف به مسائل سیاسی تلاش می کرد با جریان های مقابل سیاسی نیز مراوده داشته باشد و آستانه تحملش آنقدر زیاد بود که مورد سوء استفاده طرف مقابل قرار می گرفت اما از تکلیفی که داشت هرگز کوتاه نمی آمد و آنچه را که حق تشخیص می داد بیان می کرد.

فضایلی، با بیان اینکه باید جایگاه ایشان در جریان اصولگرایی بازسازی شود، خاطرنشان کرد: البته ما چهره های تاثیرگذار و نقش آفرین و ارزشمند دیگری در جریان اصولگرایی داریم اما هر گلی یک بویی دارد و آقای عسگراولادی نیز ویژگی های منحصر به فرد خود را داشتند که هرگز تکرار نخواهد شد.

کد N12708

وبگردی