آفتاب
عراقچی در جمع خبرنگاران؛

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 بعد از ظهر ادامه می یابد/ اعلام ساز و کار اجرایی توافق ژنو در پایان مذاکرات

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 بعد از ظهر ادامه می یابد/ اعلام ساز و کار اجرایی توافق ژنو در پایان مذاکرات

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 بعد از ظهر امروز در وین ادامه خواهد یافت، گفت: تاریخ شروع به کار گام اول و مکانیزم اقداماتی که هر دو طرف باید انجام دهند و ساز و کارهای اجرایی آن انشاءالله در پایان این صحبت ها به نتیجه خواهد رسید و اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در حاشیه نشست خبری وزاری خارجه ایران و روسیه درباره مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در وین گفت: کارشناسان ایران و 1+5 روزهای دوشنبه و سه شنبه مذاکره داشتند. امروز صبح در وین مذاکرات با آژانس انجام شده و این مذاکرات در ادامه گفتگوهایی است که با آژانس در پی سفر آقای آمانو به تهران داریم و مذاکرات را بعدازظهر امروز دوباره با 1+5 ادامه خواهیم داد و اگر لازم باشد فردا هم ادامه می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات تاکنون نتیجه ملموسی داشته است، افزود: نتیجه ملموس آن مشخص می‌شود، تاریخ شروع به کار گام اول و مکانیزم اقداماتی که هر دو طرف باید انجام دهند و ساز و کارهای اجرایی آن انشاءالله در پایان این صحبت ها به نتیجه خواهد رسید و اعلام می شود.

عراقچی در پاسخ به این سوال که رئیس کمیته سنای آمریکا اعلام کرده که از تصویب تحریم های بیشتر خودداری خواهند کرد و موضع شما در این باره چیست؟، گفت: توافق ژنو بر مبنای این تفاهم است که هیچ تحریم جدیدتری نباید صورت گیرد، مسلما اگر بخواهد هر تحریم جدیدی صورت بگیرد، روند توافق ژنو را متوقف می کند و لذا تصمیم سنا نیز در همین رابطه است.

کد N12664

وبگردی