آفتاب
وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:

صادرات ایران در صنایع آب و برق و سدسازی به 20 کشور دنیا/ بهبود دریاچه ارومیه 5 سال طول می‌کشد

صادرات ایران در صنایع آب و برق و سدسازی به 20 کشور دنیا/ بهبود دریاچه ارومیه 5 سال طول می‌کشد

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران هم اکنون به 20 کشور دنیا در صنعت آب و برق تجهیزات و خدمات فنی مهندسی شامل سدسازی، ایجاد خطوط انتقال و...صادرات انجام می دهد، درباره تلاش دولت برای بهبود شرایط دریاچه ارومیه گفت: برنامه‌ریزی‌ و اقدامات دولت برای بهبود کامل وضعیت دریاچه ارومیه در مدت زمانی حدود 4 یا 5 ساله به سرانجام خواهد رسید.

[div align='justify'] به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت‌چیان در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره مهمترین اقدامات وزارت نیرو از زمان مدیریت وی، اظهار کرد: در 4 ماه اخیر قرار داد ایجاد و ساخت نیروگاه‌های متمرکز و نیمه متمرکز به ظرفیت 3500 مگاوات توسط بخش خصوصی با وزارت نیرو منعقد شده است. زمینه‌های مناسبی برای فعال‌تر شدن بخش خصوصی در صنعت آب و برق فراهم شده است.
[div align='justify']   وی افزود: سعی شده از توانمندی بخش خصوصی برای ایجاد نیروگاه‌های کوچک و بزرگ و دیگر بخش‌ها در صنعت آب و برق استفاده گسترده‌ و بیشتری صورت گیرد.  
 
وزیر نیرو با اشاره به سفر اخیر نوری المالکی نخست وزیر عراق به کشورمان تصریح کرد: در سفر اخیر نخست وزیر عراق موافقت‌نامه‌های خوبی میان دو کشور در صنایع مختلف منعقد شد که طبق این موافقتنامه‌ها صادرات برق ایران به کشور عراق افزایش خواهد یافت. 
 
وی با بیان اینکه بر اساس موافقتنامه‌ اخیر با عراق، 500 مگاوات بر صادرات برق ایران به این کشور افزوده شده است، ادامه داد: سعی کردیم همکاری خود را از این طریق با کشورهای منطقه همانند عراق گسترده‌تر کنیم.  
 
چیت چیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: هم اکنون  جمهوری اسلامی ایران به 20 کشور دنیا در صنعت آب و برق تجهیزات و خدمات فنی مهندسی شامل سدسازی، ایجاد خطوط انتقال و..... صادر می‌کند.
 
وی درباره تلاش ها و اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه، یادآوری کرد که به دلیل بارش های مناسب در منطقه طی چند روز گذشته، شاهد بهبود وضعیت دریاچه ارومیه بوده ایم.   وزیر نیرو عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ و اقدامات دولت برای بهبود کامل وضعیت دریاچه ارومیه در مدت زمانی حدود 4 یا 5 ساله به سرانجام خواهد رسید.  

 

کد N12622

وبگردی