آفتاب

اثر هنرمند شاهرودی زینت بخش مزار ماندلا می‌شود

اثر هنرمند شاهرودی زینت بخش مزار ماندلا می‌شود

همشهری آنلاین: یک هنرمند و مجسمه ساز شاهرودی از ساخت یک تابلوی سرامیکی برای ماندلا خبر داد.

هنر > تجسمی- همشهری آنلاین:
یک هنرمند و مجسمه ساز شاهرودی از ساخت یک تابلوی سرامیکی برای ماندلا خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا نوری افزود: این اثر هنری که ظرف 10 روز آینده به پایان می‌رسد برای نصب بر مزار ماندلا به سفیر آفریقای جنوبی در تهران اهداء می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این تابلوی سرامیکی پرتابل که مراحل پایانی آن در دست ساخت است، در ابعاد 80 در 50 سانتیمتر ساخته شده و چهره ماندلا در آن در ابعاد 20 در 20 به صورت برجسته طلاکاری شده است.

در این اثر و در فضای پیرامونی چهره برجسته شده ماندلا، زمین سله بسته و ترک خورده‌ای طراحی شده که در هر کدام از آنها بخش‌هایی از زندگی مردمان آفریقا، طراحی و به تصویر کشیده شده است.

این هنرمند شاهرودی با بیان این‌که نام این اثر "آفریقای سفید" است، افزود: فرآیند ساخت این اثر طی نامه‌ای به سفارت آفریقای جنوبی در کشورمان اعلام شده است.

وی با بیان این‌که این اثر برخلاف اثر پیشین وی پیرامون ماندلا (گدازه‌های انسانی) که نزدیک به 20 میلیون تومان هزینه داشته، هزینه زیادی نداشته است، ادامه داد: تمام هزینه‌های ساخت این اثر توسط من و همسرم تامین شده است.

این مجسمه ساز ادامه داد: تابلوی پیشین من در حقیقت، برگی از تاریخ سیاه و اندوه‌بار آفریقای جنوبی بود اما این اثر جدید تصویر و برگی از تاریخ امروز آفریقا است که در فضایی شاد، طراحی و ساخته شده است.

وی با اشاره به ساخت کتیبه چهار متری "گدازه‏‌های انسانی" که پیشتر و در مدت چهار سال به پاس مبارزات نلسون ماندلا ساخته شده بود، بیان کرد: این اثر طی مراسمی که به همت مرکز پژوهش‌های مجلس و با حضور رییس مجلس، رییس مرکز پژوهش‌ها و نماینده شاهرود و سفرای کشورهای آفریقایی در ساختمان مشروطه برگزار شد به سفیر آفریقای جنوبی اهداء شد.

کد N12598

وبگردی