آفتاب

یانوکویچ با اشتون دیدار کرد

یانوکویچ با اشتون دیدار کرد

همشهری‌آنلاین: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز اول سفر دو روزه‌اش به کی‌یف با رئیس‌جمهور اوکراین دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

جهان > اروپا- همشهری‌آنلاین:
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز اول سفر دو روزه‌اش به کی‌یف با رئیس‌جمهور اوکراین دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دیدار با رهبران مخالف دولت ،دیگر ممقام‌های دولت و نمایندگان نهادهای مدنی نیز جزو برنامه سفر کاترین اشتون،رئیس سیاست خارجی  اتحادیه‌اروپا برای میانجیگری در بحران اوکراین بوده‌است.

ویکتور یانوکوویچ،رئیس‌جمهور اوکراین کمی بعد از دیدار با اشتون در یک برنامه تلویزیونی که سه نفر از روسای جمهوری پیشین اوکراین هم در آن حاضر بودند؛ گفت: من به شدت مخالف این هستم که ما باید بین رابطه با اتحادیه اروپا یا روسیه، یکی را انتخاب کنیم. باید برای اتحاد دوباره، راهی پیدا کرد. من فکر می‌کنم خیال اروپا راحت‌تر خواهد بود که بداند اوکراین روابط خوبی با روسیه دارد و دیگر تنش‌هایی مانند زمانی که گاز را به روی ما بستند، وجود نخواهد داشت.

اعتراضات در کی‌یف، پایتخت اوکراین از حدود یک‌ماه پیش و هنگامی آغاز شد که رئیس‌جمهور این کشور از امضای قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا خودداری کرد.

بنا به گزارش کی‌یف‌پست،اشتون دیروز عصر به میان تظاهرکنندگان رفت و با استقبال و ابراز شادی آنها روبه‌رو شد.

 

بعد از دیدار با اشتون ،رئیس‌جمهر اوکراین از تعیین کارگروهی به ریاست یک معاون وزیر برای رفتن به بلژیک و گفت‌و‌گو با مقام‌های اتحادیه‌اروپا خبر داد.

 

کد N12585

وبگردی