آفتاب

احتمال برگزاری کنسرت "ژیوار" در سوئد/ بانوان موزیسین در راه فجر

احتمال برگزاری کنسرت "ژیوار" در سوئد/ بانوان موزیسین در راه فجر

سرپرست گروه موسیقی بانوان "ژیوار" با تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های گروه از احتمال برگزاری یک کنسرت موسیقی ایرانی در کشور سوئد خبر داد.

ژیوار شیخ‌الاسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: اخیرا برای برگزاری یک کنسرت موسیقی ایرانی در کشور سوئد دعوتنامه‌ای داشتیم که فعلا زمان آن مشخص نیست اما در صورت فراهم شدن امکانات سفر و کسب مجوزهای لازم در این زمینه تاریخ و زمان برگزاری کنسرت را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های دیگر گروه موسیقی "ژیوار" گفت: هم‌اکنون مشغول آماده‌سازی گروه برای برگزاری کنسرت در بخش بانوان بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر هستیم. در این کنسرت قطعات جدید موسیقی ایرانی بر اساس ملودی‌های علی نجف‌پور و چند قطعه موسیقی کردی بر اساس مقام تنبور اجرا می‌شود.

شیخ‌الاسلامی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی هایی که انجام گرفته بعد از حضور در بخش بانوان جشنواره موسیقی قرار است یک تور شهرستان ها نیز داشته باشیم که بلافاصله بعد از پایان جشنواره این تور آغاز می شود. البته مکان آغاز این تورهای شهرستان هنوز مشخص نیست.

این آهنگساز با ابراز خرسندی از اضافه شدن بخش موسیقی بانوان به جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر خاطرنشان کرد: از ابتدا قرار بود که در بخش رقابتی گروه نوازی جشنواره موسیقی فجر حضور داشته باشیم اما به دلیل اضافه شدن بخش بانوان به جشنواره و مخالفت ستاد جشنواره با حضور ما در بخش گروه نوازی بنا براین شد که ما در بخش بانوان جشنواره حضور یابیم. اضافه شدن این بخش به جشنواره موسیقی فجر می تواند نقطه عطفی در حوزه موسیقی بانوان باشد که امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: از مسوولان برگزاری جشنواره موسیقی فجر انتظار داریم که فقط به برگزاری بخش بانوان جشنواره اکتفا نکنند و این نکته را در نظر داشته باشند که توجه به موسیقی بانوان در چارچوب قوانین نظام بدون تبلیغات میسر نیست و وقتی هم تبلیغاتی در این عرصه وجود نداشته باشد نمی توانیم شاهد بالندگی این حوزه باشیم. البته توجه به تجلیل از بانوان هنرمندی چون هنگامه اخوان، پری ملکی، ملیحه سعیدی و بسیاری دیگر از هنرمندان پیشکسوت موسیقی بانوان می تواند گام ارزشمندی در جهت توجه به این بخش از موسیقی ایرانی تلقی شود.

سرپرست گروه موسیقی ژیوار در بخش پایانی صحبت‌هایش به برگزاری کنسرت یک ماه گذشته این گروه موسیقی در تالار اندیشه حوزه هنری اشاره کرد و گفت: گروه موسیقی ژیوار یکی از معدود گروههای موسیقی بانوان بود که بعد از یک دهه توانست در تالار اندیشه حوزه هنری کنسرت ویژه بانوان را برگزار کند. این کنسرت که عواید آن برای زنان کارآفرین اختصاص داشت مجموعه ای از فعالیتهای گروه موسیقی ژیوار بود که مورد توجه مخاطبان نیز واقع شد.

کد N12543

وبگردی