آفتاب
بیاتیان در گفتگو با مهر؛

نمایندگان کردستان در اعتراض به بودجه استعفا کردند/ لایحه بودجه به روح اعتقادات رئیس جمهور همخوانی ندارد

نمایندگان کردستان در اعتراض به بودجه استعفا کردند/ لایحه بودجه به روح اعتقادات رئیس جمهور همخوانی ندارد

نماینده مردم بیجار با اشاره به اینکه استعفای دسته جمعی نمایندگان کردستان تقدیم هیات رئیسه شد گفت: اگر قرار بود با منطق این مساله حل شود باید در زمان تدوین لایحه بودجه منطقی عمل می شد.

سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر ضمن اعلام اینکه نمایندگان کردستان استعفای دسته جمعی خود را تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند گفت: علت استعفای دسته جمعیت نمایندگان کردستان تبعیضی است که در لایحه بودجه 93  و اختصاص اعتبارات به کردستان شده است.

وی افزود: به طور مثال رقم های پروژه های عمرانی در کردستان کاهش شدید داشته و اما این خلاف وعده های رئیس جمهور است یا آقای رئیس جمهور از این مساله خبر ندارد و همکاران وی مثل آقای نوبخت در معاونت برنامه ریزی  و نظارت راهبردی این کار را کرده اند یا منظورشان از توجه ویژه به این استان چیز دیگری است.

این نماینده مجلس ادامه داد: قرار بود کردستان در فاز توسعه وارد شود، وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار کردستان این وعده را به ما دادند. رئیس جمهور هم این وعده را به ما دادند اما در لایحه بودجه آن چه مشاهده می شود عدم تحقق این وعده ها است.

بیاتیان در پاسخ به اینکه آیا بهتر نبود قبل از طرح استعفای دسته جمعی گفتگو و مذاکراتی به صورت منطقی  انجام می شد تا مساله حل و فصل شود گفت: ما نمایندگان کردستان شش نفر هستیم، شاید چندان هم بر روی رای ما حساب نشود چون به هر حال استانی مانند تهران که 35 نماینده دارد بهتر می تواند حرف خود را پیش ببرد.

وی افزود: در کنار این مساله محرومیت در این استان و عدم توسعه در استان  کردستان چیزی است که شاید در هیچ استان دیگری وجود نداشته باشد ولی اگر بر اساس منطق باید عمل می شد در زمان تدوین لایحه بودجه باید با منطق عمل می کردند.

نماینده مردم بیجار ادامه داد: رئیس جمهور در روز معارفه استاندار کردستان در هیات دولت حدود نیم ساعت درباره توسعه کردستان صحبت کرد، بودجه ای که ارایه شده با اعتقاد و حرف های رئیس جمهور همخوانی ندارد در حالی که ما می خواهیم دولت توجه ویژه ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً در کمیسیون تلفیق هم تاثیر نمایندگان تهران و استان های برخوردار از ما بیشتر است.

کد N12396

وبگردی