آفتاب
قاضی پور در نطق میان دستور:

گزارش تامین اجتماعی به مجلس در مورد آمار بیمه شدگان کذب است

گزارش تامین اجتماعی به مجلس در مورد آمار بیمه شدگان  کذب است

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه تحقیق و تفحص از سازمان اجتماعی شاهکار مجلس نهم است و تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، دفاع از خون کارگران است و تامین اجتماعی گزارش کذب به مجلس داده است، گفت:: مجلس هشتم و نهم تلاش کرده‌اند تا بیمه کارگران و به ویژه کارگران ساختمانی را تضمین کنند. آن وقت تامین اجتماعی به ما گزارش داد که هشتاد هزار کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند در صورتی که آمار واقعی تنها 470 هزار بیمه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در بخشی از نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس گفت: آنچه در بودجه 93 به آن توجه نشده است حمایت از اقشار آسیب پذیر است. در صورتی که دولت موظف است برای حمایت از همه مردم کشور پنج قلم کالای اساسی را با یک نرخ ثابت در تمام کشور توزیع کند.

وی با اشاره به مشکلات در یاچه ارومیه با بیان اینکه متاسفانه وزیر نیرو به عنوان رییس کارگروه رسیدگی به این دریاچه هیچ اقدامی عملیاتی انجام نداده است، افزود: دریاجه ارومیه متعلق به مردم ارومیه نیست و برای تمام مردم ایران است.

قاضی پور با اشاره به تذکر رسایی در مورد تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی درمجلس، گفت: مجله خورشید با صفحات تمام رنگی با پول کارگران و بیت المال چاپ شده و تماما تبلیغ برای یک نفر بوده، متن تفاهم‌نامه‌هایی که از قراردادهای گلستان و ترکمنچای هم ننگین‌ترند در این مجله چاپ شده است.کل کارخانه‌های متعلق به تامین اجتماعی پنجاه و یک هزار میلیارد تومان ارزش داشته است در صورتی که تامین اجتماعی می‌خواست این کارخانه‌ها را با تنها 17 هزار میلیارد تومان واگذار کند. خوشبختانه مجلس اجازه این فروش را نداد.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه تحقیق و تفحص از سازمان اجتماعی شاهکار مجلس نهم است و تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، دفاع از خون کارگران است، ادامه داد: چهارده درصد مجموع کشته‌ها در کشور از همین کارگران هستند. مجلس هشتم و نهم تلاش کرده‌اند تا بیمه کارگران و به ویژه کارگران ساختمانی را تضمین کنند. آن وقت تامین اجتماعی به ما گزارش داد که هشتاد هزار کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند در صورتی که آمار واقعی تنها 470 هزار بیمه شده است. تامین اجتماعی به ما گزارش کذب داده است.

وی با تاکید بر اینکه در تامین اجتماعی برای خودشان حقوق 17 میلیونی‌ و برای همسرشان حقوق شش میلیونی‌ پرداخت کرده‌اند و چیزی به نمایندگان نداده‌اند،گفت: کارت‌های 500 هزار تومانی فرستاده‌اند اما نمایندگان دریافت نکرده‌اند، رسید و سندی ندارند. ‌40، 70 و 120 میلیون را به محافظان و نزدیکان خودشان واگذار کرده‌اند. ما پیگیر حقوق کارگران و بازنشستگان هستیم. تحقیق و تفحص، دفاع از خون کارگران است.

قاضی پور در بخش دیگری از نطق خود اظهار داشت: گلایه من از نمایندگان این است که وقتی قانون می‌آوریم که معلولان بتوانند کاندیدای انتخابات مجلس شوند، رد می‌کنید. قوانینی که برای تقویت بهزیستی ارائه می‌شود مورد موافقت قرار نمی‌گیرد، با این اقدامات گران‌فروشی دولت را تایید می‌کنید.

 

کد N12370

وبگردی