آفتاب

تبریک موفقیت فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل/ رایزنی معاون وزیر خارجه با دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی

تبریک موفقیت فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل/ رایزنی معاون وزیر خارجه با دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در سخنرانی خود در چهلمین اجلاس وزاری امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی در کوناکری به مناسبت به ثمر نشستن تلاشهای فلسطینیان که اخیرا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورد تائید قرار گرفت و همچنین برداشتن گامهای عملی در این راستا ، این موفقیت بدست آمده را به مردم فلسطین تبریک گفت و اظهار داشت : ما اعتقاد داریم که این یک قدم اساسی به سوی کسب کلیه حقوق مردم فلسطین در تمامی سرزمین و قلمرو آنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر عبداللهیان در ادامه افزود: ما همه به اهمیت این موضوع آگاه هستیم که سازمان همکاری های اسلامی همیشه به موضوع فلسطین و تلاشهای آن علاقمند بوده و مردم فلسطین را در جهت رسیدن به حقوق اولیه شان و فائق آمدن بر اشغالگران مورد حمایت قرار داده است.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی بخاطر سیاست های مذبوحانه و اقدامات غیر قانونی این رژیم علیه ملت فلسطین قرار داشته و همواره یکی از دلایل اعمال سیاست های خصومت آمیز رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت از فلسطین بوده است.

وی افزود : تراژدی فلسطین و تداوم اشغال این سرزمین و درد و رنج مردم آن یکی از عمده مسائلی است که در قلب خاورمیانه باعث خشم و ناامیدی هزاران مسلمان در سطح جهان گردیده است.

امیرعبداللهیان ضمن انتقاد از سیاستهای تبعیض آمیز رژیم اشغالگر قدس و روشهای غیر انسانی این رژیم که باعث آوارگی فلسطینیان و پناهندگی آنان به قلمرو دو کشور لبنان و سوریه و دیگر نقاط جهان شده است ، اظهار داشت:  فلسطینیان عاقبت به کشور خود باز خواهند گشت و آینده خود را در فضایی دموکراتیک و صلح آمیز شکل خواهند داد و کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را تشکیل خواهند داد و جهان متعهد اسلام و سازمان همکاری های اسلامی بی وقفه در جهت تحقق این هدف تلاش می کنند و کمیته قدس این سازمان نیز به همین منظور تشکیل شده و از تمام ظرفیت خود برای حمایت از حقوق مشروع فلسطین و فلسطینیان حمایت می کند.

معاون وزیر امور خارجه در پایان یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران از اهداف ارزشمند و تلاشهای حقه مردم فلسطین علیه این رژیم اشغالگر و رسیدن به آمال شان تا برقراری صلح و عدالت در سرزمین فلسطین حمایت می کند.
 
دیدار معاون وزیر امور خارجه کشورمان با دبیرکل جدید سازمان همکاری های اسلامی

در حاشیه چهلمین نشست وزرای امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی در جمهوری گینه کوناکری حسین امیر عبداللهیان ، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با ایاد مدنی دبیر کل جدید سازمان همکاریهای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار امیر عبداللهیان ضمن تبریک انتخاب ایاد مدنی به سمت دبیر کلی سازمان همکاری های اسلامی و آرزوی موفقیت برای وی ، پیرامون همکاریهای رو به رشد کشورمان و سازمان همکاریهای اسلامی و تحولات جهان اسلام بویژه تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کرد.
 
سخنرانی امیر عبداللهیان معاون وزیر امورخارجه در چهلمین اجلاس وزرای خارجه عضو سازمان همکاریهای اسلامی

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه به نمایندگی از ریاست دوره جنبش عدم تعهد (NAM)  در این اجلاس ضمن قدردانی از تلاشهای اکمل الدین احسان اوغلو در دوره مسئولیتش بعنوان دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی گفت: اطمینان دارم با تلاش و همکاری وزرای عضو سازمان همکاریهای اسلامی در این اجلاس به اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت.

امیرعبداللهیان در ادامه سخنرانی خود افزود: سازمان همکاری های اسلامی با 57 دولت عضو که از اعضای جنبش عدم تعهد نیز هستند ، یکی از بزرگترین سازمانهای فعال در عرصه بین  المللی و منطقه ای است و این بدان معنی است که این دو سازمان دارای موجودیتی وسیع با اهداف مشترک هستند که در راستای تقویت صلح ، ثبات ، امنیت و توسعه تلاش می کنند.

وی همچنین بر ضرورت تلاش ، هماهنگی و همکاری مشترک سازمان همکاری اسلامی و جنبش عدم تعهد در رویارویی با مسایل سنتی و مشکلات جدید مانند پدیده تروریسم ، خشونت ، افراط گرایی ، حمایت از حقوق بشر ، حفاظت از محیط زیست ، تغییرات آب و هوایی و بحران غذایی ، مبارزه با فقر و همچنین بلایای طبیعی تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه سپس با اشاره به موضوع فلسطین خاطرنشان کرد : موضوع فلسطین بیش از هر زمان دیگر در دستور کار دو سازمان مهم سازمان همکاری های اسلامی و جنبش عدم تعهد به منظور احقاق حقوق فلسطینیان قرار دارد و به عنوان دو تشکیلات سیاسی از وظایف ماست که در جهت تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی همکاری و تلاش کنیم.

کد N12355

وبگردی