آفتاب
تاجگردون در گفتگو با مهر:

تکلیف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در بودجه 93 مشخص می شود

تکلیف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در بودجه 93 مشخص می شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از جلسه این کمیسیون با دولت برای تعیین تکلیف قطعی نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها در سال 93 و تنظیم بودجه بر این اساس خبر داد.

غلامرضا تاجگردون در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر از  جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای تعیین تکلیف اجرای هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه 93 خبر داد.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت بخواهد پس از تصویب قانون بودجه 93 لایحه جداگانه برای تعیین تکلیف اجرای هدفمندی یارانه ها بیاورد در واقع لایحه ای برای اصلاح بودجه آورده که کل ساختار بودجه را به هم می ریزد.

وی ادامه داد: در جلسه با دولت پیشنهادات دولت برای اجرای هدفمندی بررسی می شود.

به گزارش مهر چندی پیش کمیته ای از سوی ریاست مجلس برای بررسی نرخ ارز، نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه و قوانین دایمی بودجه در لایحه بودجه 93 تشکیل شد.

رئیس جمهور در گزارش 100 روزه خود تاکید کرد که فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سال 93 اجرا خواهد شد، و راهکارهای متعددی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و پرداخت یارانه های نقدی وجود دارد که از آن جمله پرداخت بن کالا به جای یارانه نقدی و حذف یارانه نقدی اقشار پردرآمد که در اصلاحیه قانون بودجه سال 92 نیز بررسی شده است اما به نتیجه نرسید.

دولت ضمن دادن وعده برای اجرای هدفمندی یارانه ها در تنظیم بودجه 93 این موضوع را لحاظ نکرده و قرار است تا در لایحه ای که به مجلس تقدیم می کند نظرش درباره نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها در فاز دوم را ارائه دهد.

کد N12249

وبگردی