آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

25 کشته و زخمی در انفجارهای عراق/بازداشت سرکرده های القاعده

25 کشته و زخمی در انفجارهای عراق/بازداشت سرکرده های القاعده

منابع امنیتی عراقی از کشته و زخمی شدن شماری در اثر انفجارهای خودرو های بمبگذاری شده و حمله افراد مسلح و نیز بازداشت تعدادی از سرکرده های القاعده در برخی مناطق این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع وابسته به پلیس عراق اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس با شلیک به سوی یک غیر نظامی در جنوب تکریت وی را کشتند.

منابع نظامی عراقی در استان نینوی بیان کردند: در اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده ای که افراد ناشناس در نزدیکی یک مدرسه در وادی حجر در جنوب موصل کار گذاشته شده بودند دو نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر ارتش عراق طی عملیاتی تعدادی از اعضای انصار سنت را در غرب کرکوک بازداشت کرد.

در استان صلاح الدین نیز نیروهای مشترک ارتش و پلیس طی عملیاتی در استان صلاح تعدادی از سرکرده های القاعده و 37 مظنون به دخالت در حوادث تروریستی را بازداشت کردند.

منابع عراقی افزودند: همچنین مقادیری موشک و بمب نیز از محل مذکور به دست آمد.بازداشت شدگان به مراکز امنیتی برای بازجویی فرستاده شدند.

یک منبع وابسته به پلیس استان الانبار اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس صبح امروز به سوی یک مرکز ایست بازرسی وابسته به پلیس در زنکوره در غرب الرمادی حمله کردند که در اثر این حمله یک افسر با درجه سروان کشته شد و دو نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

در اثر انفجار بمب کنار جاده ای در منطقه النهروان در جنوب شرق بغداد سه غیر نظامی زخمی شدند.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد: در اثر انفجار بمب400 کیلویی در منطقه الشعب در شمال شرق بغداد یک غیر نظامی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر منابع وابسته به پلیس کرکوک از آزادی حیدر حبیب فرزند مدیر اوقاف شیعی، دو هفته پس از ربوده شدن وی خبر دادند.

یک منبع وابسته به پلیس استان صلاح الدین اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس با یورش به منزل یکی از اعضای شورای بیداری عراق در  منطقه الصینیه در چهل کیلومتری شمال تکریت وی را با خود به مکان نامعلومی انتقال دادند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: نیروهای امنیتی به سرعت به منطقه مورد حادثه شتافتند و به جستجوی ربایندگان پرداختند.

منابع وابسته به پلیس عراق در استان دیالی از کشته و زخمی شدن یازده نفر در اثر انفجار انتحاری در جنوب بعقوبه خبر دادند.

کد N11868

وبگردی