آفتاب

نماینده مردم اردبیل در مجلس: دولت برای هر نماینده 2 میلیارد تومان در بودجه پیش‌بینی کند

نماینده مردم اردبیل در مجلس: دولت برای هر نماینده 2 میلیارد تومان در بودجه پیش‌بینی کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی از احتمال استعفای نمایندگان اردبیل خبر داد.

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره استعفا تعدادی از نمایندگان مجلس در واکنش به لایحه بودجه سال 93 گفت: نمایندگان باید به فکر مسائل منطقه خود هم باشند و متاسفانه در لایحه بودجه به حوزه های انتخابیه کمتر توجه شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان پیش از ارائه لایحه بودجه در جلسات متعدد مشکلات حوزه های انتخابیه خود را برای مسئولان اجرایی و وزرای کابینه مطرح کردند و قرار بود که دولت در بودجه توجه ویژه ای به این مشکلات داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: با توجه به این که نمایندگان مشکلات خود را برای وزرا تشریح کرده بودند اما متاسفانه ردیفی برای این مشکلات حوزه های انتخابیه در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی نشده است.

حقیقت پور تصریح کرد: این در شرایطی است که نمایندگان باید پاسخگوی نیازهای حوزه انتخابیه خود باشند و درباره توسعه منطقه خود به مردم توضیح داده و حرفی برای گفتن داشته باشند. در شرایطی که نمایندگان نمی توانند از این حق مردم دفاع کنند بهترین راه استعفا است.

وی با بیان این که پیش از ارائه لایحه بودجه نمایندگان با مسئولان دولتی رایزنی کرده بودند اما در لایحه توجهی به این مشکلات نشده است، گفت: نمایندگان نمی توانند تمام مشکلات را به عنوان پیشنهاد در زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس مطرح کنند چرا که در نهایت تنها 5 درصد از لایحه بودجه در مجلس تغییر می کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: البته بنده پیشنهادی را مطرح کردم که مورد موافقت قرار نگرفت و آن پیشنهاد این بود که دولت در بودجه برای هر نماینده رقم 2 میلیارد تومان را پیش بینی کند که این رقم در اختیار دولت باشد اما با نظر نماینده در حوزه انتخابیه هزینه شود.

نماینده مردم اردبیل درباره آینده استعفای نمایندگان گفت: در حالی که مشکلات برطرف نشود استعفاها به صورت جدی دنبال خواهد شد و احتمال استعفای نمایندگان اردبیل نیز وجود دارد.

/27295

کد N11848

وبگردی