آفتاب
تحولات افغانستان/

سفر کرزای به هند/ هزاران نفر امنیت انتخابات را تامین می کنند

سفر کرزای به هند/ هزاران نفر امنیت انتخابات را تامین می کنند

سفر حامد کرزای به هند و تامین امنیت انتخابات از سوی 400 هزار نفر از جمله رویدادهای اخیر افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان با اشاره به تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شورای استانی این کشور از سوی  400 هزار نفر گفت: نمایندگان کشورهای عضو ناتو در انتخابات فروردین ماه حضور دارند و خبرنگاران داخلی و خارجی اخبار را به صورت گسترده پوشش می دهند.

وی در ادامه از سفر عمر داوودزی وزیر کشور افغانستان به بروکسل با هدف ارائه گزارشی درباره برنامه شش ماهه کابل برای تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری سال آتی ، برنامه 10 ساله پلیس و مبارزه با فساد در افغانستان در نشست ناتو خبر داد.

رسانه ها همچنین از سفر رئیس جمهوری افغانستان به هند در روز جمعه همزمان با خروج نظامیان ناتو از این کشور در سال آتی با هدف دریافت کمک های غیرنظامی و نظامی از جمله سلاح های سنگین خبر دادند.

همچنین تاکید بر اهمیت روابط کابل و دهلی نو در سال 2014  و همکاریهای امنیتی و نظامی دو کشور از جمله محورهای مهم چهاردهمین سفر کرزای به هند در 12 سال گذشته و سومین سفر در سال گذشته است.

از سوی دیگر این سفر درحالی انجام می شود که جنجال های زیادی درباره پیمان راهبردی واشنگتن و کابل وجود دارد و کرزای پیش شرط امضای این پیمان را پایان حملات به منازل مسکونی، برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه، ایجاد صلح و ثباتی پایدار در افغانستان و سپردن زندانیان گوانتانامو به دولت عنوان کرده است.

آمریکا نیز در واکنش به پیش شرط جدید حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان برای امضای پیمان راهبردی با واشنگتن، تدارکات نظامی، سوخت و خدمات حمایتی ارتش و پلیس افغانستان را قطع کرد، این در حالی است که سفارت آمریکا در کابل چنین گزارشی را رد کرده است.

کد N11814

وبگردی