آفتاب
ابوترابی‌فرد در دیدار با نایب رئیس مجلس کره شمالی:

ایران آماده ارتقا سطح روابط و همکاری با کره شمالی است

ایران آماده ارتقا سطح روابط و همکاری با کره شمالی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه ایران آماده ارتقا سطح روابط و همکاری با کره شمالی است، گفت: امروز دو کشور برای افزایش اقتدار باید تلاش کنند.

[span face='']به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن ابوترابی فرد امروز (یکشنبه 17 آذر) در حاشیه اجلاس بین‌المجالس آسیایی در دیدار با کیم وال سو نایب رئیس مجلس کره شمالی، گفت: دیدار شما و هیات پارلمانی کشور دوست و برادر کره شمالی که در دوران سختی در کنار ما بود، بسیار مسرت‌بخش و خوشحال‌کننده است، از طرف دیگر دیدگاه‌های مشترک دو کشور درباره مسائل بین‌المللی و نظام حاکم در جهان موجب ارتباط نزدیک دو کشور ایران و کره شمالی شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کره شمالی با رهبران شجاع در طول تاریخ سیاسی خود، همیشه به عنوان یک کشور معتدل روبه‌روی نظام سلطه و آمریکا ایستاده است، افزود: با توجه به اینکه در جهان امروز کشورهای اندکی از این موضع ستودنی برخوردارند، جایگاه کره شمالی، جایگاه برجسته و ممتازی است.

وی با اعلام اینکه ایران در آغاز شکل گیری نظام جمهوری اسلامی با تهاجم آمریکا و مزدوران او مانند صدام حسین روبه‌رو بود، یادآور شد: در آن دوران یکی از کشورهای همراه با ملت ایران، کشور کره شمالی بود، از طرف دیگر ما نقش رهبر و دولت کره شمالی را  در آن دوران فراموش نمی‌کنیم.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه امروز دو کشور ایران و کره‌شمالی برای افزایش اقتدار باید تلاش کنند، افزود: بدون تردید افزایش اقتدار اقتصادی، رفاه مردم و رضایتمندی مردم دو کشور نقش مهمی در اقتدار دولت‌ها ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه ایران آمادگی مناسبی برای ارتقا سطح همکاری با کره شمالی دارد، تصریح کرد: دو کشوری که در مورد مسائل سیاسی کلان امروز جهان نگاه مشترک دارند، باید بالاترین سطح روابط را داشته باشند.

نایب رئیس مجلس، ادامه داد: همکاری دو کشور ایران و کره‌شمالی در نهادهای سیاسی مانند مجمع جهانی آسیایی نقش مهمی در کارایی این نهاد خواهد داشت، ما باید این نهاد را به یک نهاد قدرتمند در مقابل آمریکا و نظام سلطه تبدیل کنیم که این موضوع نیاز به همفکری و تلاش کشورهای مقتدر و قدرتمند قاره آسیا دارد.

در این دیدار کیم وال سو نایب رئیس مجلس کره شمالی با بیان اینکه خوشبختانه روابط بین دو  کشور  ایران و کره شمالی در حال گسترش بوده و هر دو کشور در صحنه بین‌المللی همکاری خوبی دارند، گفت:‌ قطعا ایران و کره شمالی در سنگر مشترک بوده و در مبارزه بر علیه آمریکا و  امپریالیسم همرزم هستند، از این‌ رو باید در آینده این همکاری‌ها گسترش بیشتری پیدا کند.

نایب رئیس مجلس کره شمالی، با اعلام اینکه توسعه روابط میان دو کشور ایران و کره‌شمالی مورد تأکید و توصیه رهبر فقید کره و رهبر جدید کره بوده و است، تصریح کرد: کشور کره شمالی تمام تلاش را برای بهبود وضعیت زندگی مردم خود می‌کند که این موضوع محیطی آرام و برخورداری از صلح را می‌طلبد اما آمریکا تحرکات خود را برعلیه کشور ما گسترش داده و کره‌شمالی در حال مبارزه  با انگلیس و آمریکا است.

وی با تأکید بر اینکه رهبر کره شمالی،  ایران را کشوری مستقل و مقتدر می‌داند و اعتقاد دارد باید روابط با کشور ایران افزایش یابد، گفت: ایران قطعا با ظرفیت‌های خود می‌تواند زمینه سرمایه‌گذاری در کره‌شمالی را فراهم کند، در هم این راستا به طور حتم مجلس کره شمالی برای افزایش روابط دو کشور تلاش خواهد کرد.

کد N11809

وبگردی