آفتاب
وزیر نیرو:

حق انشعاب برق به شکل یکسان چهار برابر نشده است

حق انشعاب برق به شکل یکسان چهار برابر نشده است

بخشنامه افزایش حق انشعاب برق برای از میان برداشتن دست دلالان است و وزارت نیرو می‌خواهد کار اتصال برق مشترکان در کمترین زمان ممکن انجام شود و با این بخشنامه به طور متوسط حق انشعاب برق حدود 140 هزار تومان کاهش می‌یابد.

حمید چیت‌چیان(وزیر نیرو) در صحن علنی امروز(19 آذر) در مجلس، در پاسخ به سخنان نادر قاضی پور درباره سوالی که پرسید؛ «چرا حقوق انشعاب برق را 4 برابر کرده‌اید؟» گفت: ارقامی که آقای قاضی پور گفته‌اند واقعیت ندارند و ما حق انشعاب را به شکل یکسان چهار برابر نکرده‌ایم. مقدار دقیق حق انشعاب برق در روستاها سیصد و بیست و هفت هزار تومان و در شهرهای بزرگ بالای هشتصد هزار تومان و در کلانشهرها یک میلیون و دویست هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی ادامه داد: کمیسیون انرژی مجلس دلایل وزرات نیرو را درخصوص تغییر تعرفه حق انشعاب برق پذیرفت و وزارت نیز برای روستائیان و متقاضیان مسکن مهر تسهیلاتی درنظر گرفنه است تا بتوانند حق انشعاب خود را به شکل اقساطی پرداخت کنند.

چیت‌چیان درخصوص حقوق کارمندان وزارت نیرو نیز گفت: مقادیر پرداختی حقوق‌هایی مثل ده تا بیست میلیون تومان مطلقاً صحت ندارند و قانون مدیریت هماهنگ نظام خدمات کشوری در همه بخش‌ها و شرکت‌های وزارت نیرو اعمال شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو علاقمند است از نظرات کمیسیون و مجلس استفاده کند، اظهار داشت: افزایش حق انشعاب برق در دولت گذشته پیشنهاد شده بود اما مجلس آن را به دولت بازگرداند و بیان شد که طبق قانون؛ مسئولیت افزایش هزینه‌ها برعهده خود شخص وزیر است که در این زمینه و پس از طرح سوال آقای قاضی پور و آقای محجوب، وزارت نیرو برای اعلام علاقمندی خود برای استفاده از نظرات نمایندگان مجلس در کمیسیون و در صحن علنی مجلس حاضر شد.

وزیر نیرو افزود: بخشنامه افزایش حق انشعاب برق برای از میان برداشتن دست دلالان است و وزارت نیرو می‌خواهد کار اتصال برق مشترکان در کمترین زمان ممکن انجام شود و با این بخشنامه به طور متوسط حق انشعاب برق حدود 140 هزار تومان کاهش می‌یابد.

نادر قاضی پور(نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی) پس از پایان یافتن بخش دوم سخنان چیت‌چیان درخصوص سوال ملی «چرا حق انشعاب برق را 4 برابر کرده‌اید؟» گفت: ما نمایندگان مجلس نوکر دولت نیستیم بلکه نماینده مردم هستیم. چند نفر از اعضای کمیسیون انرژی به من گفتند که از پاسخ شما قانع نشدند. همچنین بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به کارهای شما انتقاد دارند.

وی افزود: حمایت از دولت وظیفه مجلس است و در مقابل جایگاه مجلس به خاطر حمایت از اقشار ضعیف جامعه و جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند؛ است. اگر دولت اینگونه هزینه‌های خود را افزایش دهد پس چه انتظاری از بخش خصوصی می‌توان داشت؟

نماینده مردم ارومیه خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم که آقای چیت‌چیان بخشنامه را لغو کند؛ نه اینکه به ما نیز تهمت بزند و من اعلام می‌کنم که از سخنان ایشان قانع نشدم.

پس از پایان سخنان نادر قاضی پور از نمایندگان مجلس رای گیری به عمل آمد و نمایندگان اعلام کردند که از سخنان حمید چیت‌چیان قانع شده‌اند.

کد N11514

وبگردی