آفتاب
سردار سلامی در نشست فرماندهی و کنترل ایران:

اظهارات اوباما اعتماد ما به قدرت ایران را بیشتر می کند

اظهارات اوباما اعتماد ما به قدرت ایران را بیشتر می کند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد نمی توانیم جلوی پیشرفت هسته ای ایران را بگیریم، افزود: این حرف ها اعتماد ما را به حقایق و قدرت خودمان مستحکم‌تر می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در هفتمین کنفرانس فرماندهی و کنترل ایران که امروز سه‌شنبه در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: یک جنگ جهانی و بزرگ در مدت هشت سال علیه ما به راه انداختند در حالیکه حتی یک متحد نداشتیم ولی از این واقعه سهمگین و گستره جهانی عبور کردیم.

سلامی با بیان اینکه ما روش مقاومت را از دوران دفاع مقدس آموختیم، افزود: اعتماد به نفس پیدا کردیم و فهمیدیم شکست ناپذیریم و فهمیدیم می توانیم با قدرت های بزرگ درگیر شویم و آسیب نبینیم که این سند بزرگی شد برای حرکت های بعدی ما.

وی با بیان اینکه ما باید دامنه های قدرت هایمان را توسعه دهیم، ادامه داد: در همه عرصه ها به پیش رفتیم، در علم انحصار قدرت ها در علوم جدید و فناوری های نوین مانند نانو، بیو، هسته ای و دریا را شکستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن دانشمندان ما را تعقیب و ترور کرد، گفت: اما این آهنگ پیش روی و حرکت به سمت علوم کند نشد. دشمن ما را تحریم اقتصادی کرد و تصور می کرد فلج می شویم، اما واقعیت عکس این تصور بود.

سلامی با اشاره به اینکه هدایت امام(ره) و مقام معظم رهبری مسیرهای روشن را برای ما ترسیم کرد، ادامه داد: تحریم اقتصادی جهانی فشرده، دقیق و کنترل شده بود، آنها دقیقا تمام روندها، تعاملات، واردات، صادرات و گردش های مالی ما را کنترل می کردند تا اینکه ملت ایران را معاصره کرده و به تسلیم وا دارند، اما ملت ما از این تحریم ها عبور کرد و به سرعت به سمت جلو حرکت کردیم.

وی گفت: در اوج تحریم ها ما به غنی سازی 20 درصد رسیدیم و هزاران سانتریفیوژ ساخته و حرکت کردند که این تقابل عملی و موفق با دشمنان بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر امروز می‌بینید رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور بزرگترین اپراتوری عالم که نیمی از قدرت های نظامی تمامی عالم را دارد و به ناتوانی‌های درون آن هسته قدرت اعتراف می کند بخاطر ایستادگی ملت ایران است.

سلامی ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا اعتراف می کند و می گوید ما نگرانیم که تحریم ها به تدریج فرو بپاشد و همچنین اذعان می کند نمی تواند جلوی پیشرفت هسته ای ایران را بگیرد.

وی در مورد دیگر سخن های رئیس جمهوری آمریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا می گوید ایران کشوری بزرگ است که بر مبنای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ساخته شده است این ادبیات را تا بحال رئیس جمهورهای آمریکا حتی برای شوروی نیز بکار نبرده اند و این حرف ها اعتماد ما را به حقایق قدرت خودمان مستحکم تر می کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما در زمان چالش ها زندگی می کنیم، افزود: پایانی برای مجادله و نزاع وجود ندارد، چیزی که قدرت ما را توصیف می کند، پیکار بر سر بازیابی و ساخت ساختمان شخصیت حقیقی ملت ایران است که آن ظرفیت قرار گرفتن در تراز قدرت جهانی است و این استراتژی ما است.

سلامی ادامه داد: ما باید بر اساس قواعد بازی خودمان عمل کنیم جهان تغییرات بزرگی به خود گرفته و مدیریت زمان اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

وی به اهمیت نظام مدیریت کنترل اشاره کرد و گفت: نظام مدیریت کنترل موجب صرفه جویی در زمان می شود مثلا اگر چنین نظامی را داشتیم در زلزله بم می توانستیم با سرعت عمل بیشتری اقدام کنیم.

کد N11503

وبگردی