آفتاب
OPCW خبر داد :

امکان تاخیر در خارج کردن تسلیحات شیمیایی سوریه وجود دارد

امکان تاخیر در خارج کردن تسلیحات شیمیایی سوریه وجود دارد

مدیر اجرایی سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی، از امکان تاخیر در موضوع انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه به خارج از این کشور جهت انهدام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "احمد اوزمکو" با اعلام این مطلب در ادامه گفت : خارج کردن تسلیحات شیمیایی از سوریه تا تاریخ 31 دسامبر سال جاری واقعا مشکل است.

مدیر اجرایی سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی در ادامه گفت : این کار (خارج کردن تسلیحات شیمیایی تا تاریخ 31 دسامبر)چالش های بسیاری دارد به ویژه در بخش امنیت که در این کشور ( سوریه) موجب نگرانی های بسیاری است.

وی همچنین جدول زمانی برای خارج کردن تسلیحات شیمیایی را بلند پروازنه دانست و گفت ممکن چند روز تاخیر در این برنامه داشته باشیم.

بر اساس جدول زمانی که سازمان منع سلاح های شيميايی اعلام کرده، تمام تسليحات و مواد شيميايی سوريه به جز ماده ای به نام "ايزوپروپانول" که يکی از دو ماده اصلی تشکيل دهنده گاز سارين است، تا پايان دسامبر ۲۰۱۳ از اين کشور خارج خواهد شد.

بر اساس اين زمان بندی، امکانات و تسليحات شيميايی سوريه که در اولويت نابودی قرار دارند به تدريج از ۱۵ دسامبر ۲۰۱۳ تا ۱۵ مارس ۲۰۱۴ نابود خواهند شد و بقیه آنها نیز تا پايان ژوئن سال آينده ميلادی از این کشور خارج و نابود می شوند

کد N11318

وبگردی