آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

محاصره صدها هزار سوری توسط داعش در حومه حلب/ النصره 6 سرکرده گروههای مسلح را اعدام کرد

محاصره صدها هزار سوری توسط داعش در حومه حلب/ النصره 6 سرکرده گروههای مسلح را اعدام کرد

منابع امنیتی در سوریه از محاصره بیش از 600 هزار نفر از مردم کُرد ساکن حومه حلب توسط گروه تروریستی داعش خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المنار، گروه تروریستی داعش (دولت اسلامی در عراق و شام) طی روزهای اخیر تلاش برای محاصره مناطق کردنشین در حومه استان حلب را افزایش داده است.

بنابر گزارش منابع امنیتی در سوریه، داعش به تازگی مناطق کوبانی، عفرین و عین العرب در شمال شرقی حلب را که دارای اکثریت کردنشین است، محاصره کرده است. داعش این اقدامات را در واکنش به پیشرویهای نیروهای کرد در استان الحسکه انجام داده است.

بنابراین گزارش، فقط در منطقه عفرین در حومه حلب قریب به 600 هزار کُرد زندگی می کنند و تاکنون چهار هفته از محاصره آنها گذشته است.

داعش همچنین ورود مواد غذایی و سوخت و دارو به مناطق محاصره شده را ممنوع اعلام کرده و اخیرا دو نفر را به اتهام وارد کردن بنزین به این منطقه اعدام کرده است.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- درگیری میان گروه تروریستی داعش و ارتش آزاد در منطقه مسکنه در حومه حلب چندین کشته برجا گذاشت.

- جبهه تروریستی النصره، شش نفر از سرکردگان "تیپ عندان" در شمال حلب را به اتهام همکاری با ارتش سوریه اعدام کرد.

- داعش به منازل کردها در منطقه الرمیله استان الرقه یورش برد. این گروه تروریستی این اقدام را به علت حمایت مردم کُرد از گروههای مسلح مخالف تروریستها انجام داده است.

- ارتش سوریه پس از سیطره بر منطقه استراتژیک النبک در حومه دمشق، یک انبار بزرگ تسلیحات سبک و سنگین را کشف کرد. این منطقه شاهراه میان دمشق و مرکز سوریه محسوب می شود.

کد N11264

وبگردی