آفتاب
مصری با مهر مطرح کرد:

کارت هدیه های تامین اجتماعی غیر قانونی نبود/قبل از دادگاه نباید افراد را متهم کرد

کارت هدیه های تامین اجتماعی غیر قانونی نبود/قبل از دادگاه نباید افراد را متهم کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص پرونده تخلفات سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس قانون بودجه هایی برای استفاده خارج از شمول در اختیار برخی مدیران قرار می گیرد که خرج کردن از آن بر اساس سلیقه مدیر غیر قانونی نیست.

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص تخلفات رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس قانون، بودجه ای در قالب خارج از شمول در اختیار دستگاه ها و وزراتخانه ها قرار دارد که بر اساس قانون می توانند خارج از شمول به سلیقه خود مصرف کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گزارش تحقیق و تفحص ها گاهی به اختیارات قانونی عناوین مجرمانه داده می شود که بر این اساس پرونده های تحقیق و تفحصی که به دادگاهها می روند، به نتیجه نمی رسند و قاضی نمی تواند کسی را محکوم کند زیرا به عملی عنوان مجرمانه می دهیم که جرم نیست.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اعطای کارت هدیه به 37 نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در هیچ جای قانون نیامده که نمایندگان مجلس نباید به کسی کمک کنند، زمانی که نمایندگان باید به مردم کمک کنند باید از دستگاه ها کمک بگیرند.

وی ادامه داد: صندوق نمایندگان پر از نامه های تقاضای کمک مردم است، اگر درست باشد و به نمایندگان کارت هدیه داده باشند که 50 میلیون بین 37 نماینده تقسیم شده که حدود یک میلیون و 200 هزار تومان است، که این پول در برابر سیل در خواست های مردم از نمایندگان چیزی نیست.

مصری با بیان اینکه سلیقه سیاسی با جرم متفاوت است گفت: نمی توانیم مسئولی را که به سلیقه ما عمل نمی کند، محکوم کنیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که در تبلیغات پرونده های تخلفات زیادی از مجلس به قوه قضائیه ارسال می شود اما در محاکم احکام کمی از این تخلفات وجود دارد. با این کار مردم به دستگاه قضا هم بدبین می شوند.

مصری تاکید کرد: در نتیجه مردم فکر می کنند زد و بندی در دستگاه قضا صورت گرفته است که پرونده ها حکمی ندارد،متاسفانه ما قبل از محکمه خیلی ها را متهم و محکوم می کنیم.

سعید مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی در نامه ای به رئیس کمیسیون اصل نود مجلس آورده است: در 13 برگ اسامی و مشخصات 143 نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ،در 5 برگ اسامی و مشخصات 75 نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و در 10 برگ اسامی 67 نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که برخی از نمایندگان محترم در چند نوبت دریافتی داشته‌اند ارائه می گردد.

کد N11114

وبگردی