آفتاب

تحرکات و اظهارات جدید ضد ایرانی رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه

تحرکات و اظهارات جدید ضد ایرانی رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه

رئیس ائتلاف ملی مخالفان بشار اسد که در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی عربی از توافق ایران و پنج بعلاوه یک ابراز نگرانی کرده، اخیرا با امیر کویت دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش خبرآنلاین احمدالجربا که این روزها ائتلاف تحت فرماندهی اش به شدت دچار درگیری از درون برای ایجاد انسجام و درگیری از خارج با نیروهای بشار اسد و ترویست های مرتبط با القاعده است یکشنبه شب با امیر و نخست وزیر کویت دیدار و گفتگو داشته است.
خبرگزاری اردن تنها به دیدار احمد الجربا با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و شیخ جابر المبارک الصباح نخست وزیر این کشور اشاره کرد و جزئیات بیشتری از این دیدار را منتشر نکرده است. با این همه به نظر می رسد این دیدار به منظور بررسی آخرین تحولات منطقه از جمله توافق هسته ای ایران و پنچ بعلاوه یک و نیز کنفرانس ژنو دو درباره سوریه برگزار شده است.
مخالفان سوری از جمله احمد الجربا به همراه عربستان و اسرائیل به شدت از پیامدهای بهبود روابط ایران و آمریکا و توافق هسته ای این کشور با پنج بعلاوه یک نگران هستند. مخالفان سوری معتقدند این تحولات تاثیر مستقیمی بر موقعیت از پیش مستحکم شده ایران و حزب الله در منطقه می گذارد.
احمد الجربا روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی صراحتا این نگرانی را ابراز کرده و آن را منطقی توصیف کرد. به گفته رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه، هرگونه گشایش در اقصتاد ایران باعث تحکیم مناسبات منطقه ای این کشور و لاجرم تقویت بشار اسد و حزب الله خواهد شد.

26149

کد N11108

وبگردی