آفتاب
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در بیرجند خبر داد:

رونمایی جدیدترین رادار پدافند هوایی؛ افتتاح مرکز عملیات پیامبر اعظم

رونمایی جدیدترین رادار پدافند هوایی؛ افتتاح مرکز عملیات پیامبر اعظم

همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) آجا گفت: رادار قدرتمند " آرش" مهمترین دستاورد قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) آجا فردا رونمایی می‌شود.

دفاع > پدافند- همشهری آنلاین:
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) آجا گفت: رادار قدرتمند " آرش" مهمترین دستاورد قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) آجا فردا رونمایی می‌شود.

به گزارش تسنیم، سردار امیر فرزاد اسماعیلی عصر امروز در بازدید از منطقه پدافند هوایی شرق در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) به‌عنوان خط مقدم دفاع از کشور جمهوری اسلامی ایران در 3 هزار و 600 نقطه گسترش دارد.

وی با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی شرق یکی از نقاط گسترش یافته در کشور است، افزود: سامانه‌های موشکی، شنود الکترونیکی، ارتباطی و راداری، سامانه‌های توپخانه‌ای و سایر سامانه‌ها برای حفظ و حراست از مرزها پیش‌بینی شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) آجا تصریح کرد: آمایش سرزمینی از سه سال گذشته آغاز شده و در بسیاری از نقاط سامانه‌های پدافند هوایی برای افزایش پوشش نسبی تمام ارتفاعات سطوح پائین، متوسط و بالا افزایش و در برخی نقاط جابه‌جا شده است.

وی بیان کرد: پدافند هوایی خراسان جنوبی از اهمیت بالایی برخوردار است و میزان پوشش آن مطلوب و قابل قبول است.

پدافند هوایی شرق پدافندی منسجم است

اسماعیلی افزود: در پنج سالی که پدافند هوایی خراسان جنوبی تفکیک شده، شاهد فعالیت پدافند هوایی منسجم و با ارتباط قوی با سایر پدافندهای هوایی نیروهای مسلح هستیم.

وی با اشاره به رونمایی رادار آرش، اظهار کرد: این رادار به‌طور کامل بومی و به دست جوانان پدافند خاتم الانبیاء(ص) ارتش طراحی و تولید شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) آجا از اهداف طراحی این رادار به کشف و شناسایی و در بخشهای جنگ الکترونیک که مدنظر فرمانده کل قوا است، اشاره کرد.

وی افزود: این رادار قدرتمند فردا به شبکه یک‌پارچه پدافند هوایی کشور اضافه خواهد شد.

افتتاح مرکز عملیات منطقه‌ای بومی پدافند هوایی

اسماعیلی گفت: مرکز عملیات منطقه‌ای بومی پدافند هوایی به‌عنوان پروژه پیامبر اعظم(ص) در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: پدافند هوایی با هر متجاوز و متخلف که قوانین بین المللی را رعایت نکند مقابله خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) آجا تصریح کرد: ایران اسلامی شاهد فضایی امن در کشور است و تجاوزات هوایی که در بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم، در این کشور مشاهده نمی‌شود.

کد N11020

وبگردی