آفتاب

تعیین شروط جدید برای طرح سوال از وزرا؛ سوالات در چارچوب اختیارات باشد

تعیین شروط جدید برای طرح سوال از وزرا؛ سوالات در چارچوب اختیارات باشد

همشهری آنلاین: رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس از مصوبه روز گذشته این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن شروطی برای طرح سوال از وزرا اضافه خواهد شد.

ایران > قانونگذاری- همشهری آنلاین:
رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس از مصوبه روز گذشته این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن شروطی برای طرح سوال از وزرا اضافه خواهد شد.

عزت‌الله یوسفیا‌ن‌ملا در گفت‌وگو  با ایسنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تدوین آیین‌نامه، طرح سوال از وزرا در کمیسیون‌های مربوطه در شرایطی انجام می‌شود که سوال مربوط به آن وزیر و مربوط به همان دوران وزارتخانه باشد.

وی افزود: در واقع بنا داریم با تغییر آیین‌نامه، مقرر کنیم که سوالات از وزرا تنها در حیطه اختیارات آنها مطرح شود و اگر هم وزیری تغییر کرده است و سوال درباره عملکرد وزیر قبلی باشد این سوال مطرح نشود.

به گفته یوسفیان‌ملا، این مصوبه کمیسیون تدوین آیین‌نامه باید برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

 روز گذشته (یکشنبه) اولین سوال از طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم درباره اظهارات سیف رییس کل بانک مرکزی مطرح شد و به نظر می‌رسد این مصوبه کمیسیون تدوین آیین‌نامه در همین راستا بوده است.

با توجه به قانع نشدن نمایندگان از توضیحات طیب‌نیا، وی از مجلس کارت زرد گرفت و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، دریافت سه کارت زرد از سوی هر وزیر به استیضاح او در مجلس منجر خواهد شد.

کد N10981

وبگردی