آفتاب

انتقاد آیت الله هاشمی از نگاه منفی برخی رسانه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی

انتقاد آیت الله هاشمی از نگاه منفی برخی رسانه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی

متأسفانه برخی رسانه‌ها، منافع ملی را درنظر نمی‌گیرند و با چنین سرمایه‌ای برخوردهای جناحی و تخریبی دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از نگاه منفی برخی رسانه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متأسفانه اینگونه رسانه‌ها، منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند و با چنین سرمایه‌ای برخوردهای جناحی و تخریبی دارند.

به گزارش ایلنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از مسؤولین و پژوهشگران مركز تحقیقات مكاترونیك دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، با تشكر از دانشجویان و مسوولان این واحد، به تاریخچه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ایران پرداخت و گفت: اوایل انقلاب می‌دیدیم كه صف كنكور طولانی و امكانات كمّی دانشگاه‌های دولتی محدود است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با یادآوری اثرات منفی عدم موفقیت جوانان برای ورود به دانشگاه در خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها و جوانان، دانشگاه را یك آرزوی غیرقابل تحقق می‌دانستند و وظیفه نظام اسلامی بود كه شادابی علمی و دانشگاهی را در جامعه و خانواده‌ها زنده كند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از فضای انقلابی سال‌های اوّل و مخالفت با بخش خصوصی گفت: متقاضیان تحصیلات دانشگاهی در زمانی كه شورای انقلاب فرهنگی دانشگاهها را تعطیل كرده بود، بیشتر شدند و این اوضاع باعث نگرانی مضاعف مسؤولان نظام بود.

ایشان با تاكید بر وجود امكانات نسبی فضاهای آموزشی و استاد و علاقه خانواده‌ها به تحصیلات عالیه فرزندان خود،گفت: خدمت امام(ره) رسیدم و اوضاع را توضیح دادم و ایشان بدون هیچ درنگی كه انگار منتظر این پیشنهاد بودند، گفتند: شروع كنید كه حتماً مردم و خداوند كمك می‌كنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: آن دانشگاه امروز بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است كه انقلاب و نظام اسلامی به آن می‌بالد.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به كمك‌های مردمی در شهرهای مختلف برای تأسیس واحدهای فراوان این دانشگاه در سراسر كشور گفت: پس از ارتقاء كمی، اكنون باید به ارتقای كیفی بپردازیم كه كار پژوهشی و تحقیقاتی و پرداختن به تحصیلات تكمیلی در سیاست‌های اعضای هیأت مؤسس و هیأت امنا قرار گرفته است.

ایشان گسترش دانشگاه آزاد در سراسر كشور را پرخیر و بركت دانست و گفت: در مقطعی برای رقابت با این دانشگاه، به دانشگاه پیام نور بیش از حد توجه شد كه البته رقابت علمی همیشه خوب بوده و خواهد بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با انتقاد از نگاه منفی برخی رسانه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متأسفانه اینگونه رسانه‌ها، منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند و با چنین سرمایه‌ای برخوردهای جناحی و تخریبی دارند.

ایشان ایران را سرشار از سرمایه انسانی در دانشگاه دانست و گفت: تا جایی كه از من ساخته باشد، برای ارتقای علمی جوانان ایران اسلامی كمك خواهم كرد.

در آغاز این دیدار   موسی خانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و محمد ذاكری، پژوهشگر نخبه مركز تحقیقات مكاترونیك این واحد دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها، به بیان دغدغه‌های پژوهشگران برای توجه بیشتر مسؤولین و جلوگیری از فرار مغزها پرداختند.

همچنین برگزیدگان تیم های مختلف لوح تقدیر خویش را از دست رئیس هیأت مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی دریافت كردند.

قبل از این دیدار، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مراسمی با حضور دانشجویان و مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، از خودروی خورشیدی هاوین (2) و موتور سیكلت الكتریكی پاراكس رونمایی كرد.

در مراسم رونمایی از خودروی خورشیدی هاوین (2)  حسن بهرامی، سرپرست تیم دانشجویی گفت: طراحی این خودرو از سال 1391 با حضور 18 دانشجو آغاز شد و ساخت آن نیز 11 ماه طول كشید.»

وی افزود: این خودرو با حداكثر 160 كلیومتر بر ساعت و ذخیره 6 ساعت كاری قابل رقابت با دانشگاههای برتر دنیا مثل میشیگان و MIT می‌باشد.

 بهرامی گفت: این خودرو در مسابقات آمریكا كه سال 2014 برگزار می‌شود، شركت می‌كند.

حسین زیارتی، سرپرست تیم موتورسیكلت الكتریكی پاراكس نیز گفت: این موتور كه برای كلاس RACE طراحی و ساخته شده ویژگی منحصر به فردی دارد.

وی گفت: بدنه آن كه با یك تیم 12 نفره دانشجوی طراحی و ساخته شده، كاملاً آئرودینامیك بوده و با فرمان‌پذیری بالا، 184 كیلومتر سرعت دارد و در صورت شارژ كامل كه 45 دقیقه طول می‌كشد، 200 كیلومتر را طی می‌نماید كه در چهارمین دوره مسابقات ملی طراحی ماشین موفق و به كسب مقام نخست كشوری در مرحله ی طراحی و ساخت موتور سیكلت الكتریكی گردید.

کد N10968

وبگردی