آفتاب

فضل‌ الله در پی تغییر مقر فرماندهی طالبان است/ حمله مهاجمان به تانکر ناتو

فضل‌ الله در پی تغییر مقر فرماندهی طالبان است/ حمله مهاجمان به تانکر ناتو

تصمیم دولت پاکستان برای طرح اتهامات جدید علیه رئیس‌ جمهوری سابق، تصمیم ملا فضل‌ الله برای تغییر مقر فرماندهی این گروه و به آتش کشیدن تانکر سوخت ناتو در بلوچستان از جمله رویدادهای اخیر پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه داون در گزارشی به تصمیم دولت پاکستان برای متهم کردن ژنرال پرویز مشرف رئیس‌ جمهوری سابق این کشور به ملغی کردن قانون اساسی، تلاش برای براندازی دولت، تعلیق قانون، وقفه در اجرای قانون و توطئه‌ چینی علیه قانون اساسی مصوب سال 1973 پرداخت.

در جلسات دادگاهی که با حضور سه قاضی برگزار می شود، در صورت اثبات خیانت مشرف به دولت پاکستان وی محکوم به مرگ یا حبس ابد می شود.

خبر دیگر اینکه رسانه ها از تصمیم ملا فضل‌ الله رهبر جدید طالبان پاکستان برای تغییر مقر فرماندهی این گروه پس از تغییر شماری از اعضای این شورای مرکزی طالبان خبر دادند که اخیرا از افغانستان وارد وزیرستان شمالی شد.

رسانه های پاکستانی همچنین از حمله افراد مسلح به کانتینر حامل تدارکاتی نیروهای ناتو در منطقه دادار تحصیل در ایالت بلوچستان پاکستان خبر دادند که از بندر کراچی به سمت افغانستان در حال حرکت بودند.

مهاجمان همچنین پس از تیراندازی به سوی کانتینرها، آنها را به آتش کشیده و سپس متواری شدند.

خبر دیگر اینکه نواز شریف نخست‌ وزیر پاکستان امروز دوشنبه در دیدار با وزیر دفاع آمریکا با اشاره به تمایل کشورش برای برقراری صلح در تمام منطقه بر لزوم توقف حملات پهپادهای این کشور در پاکستان با هدف بهبود روابط واشنگتن و اسلام آباد تاکید کرد.

چاک هاگل در اولین سفر خود به پاکستان در چهار سال گذشته با مقامات ارشد پاکستان از جمله فرمانده جدید ارتش این کشور دیدار و گفتگو می کند.

کد N10927

وبگردی