آفتاب
جهانگیری تأكید كرد؛

ضرورت تدوین طرح گردشگری سازگار با محیط زیست برای منطقه آشوراده

ضرورت تدوین طرح گردشگری سازگار با محیط زیست برای منطقه آشوراده

در این نشست مقرر شد با مسئولیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه‌های ذیربط، طرح مطالعاتی جامع برای بهره‌برداری گردشگری از منطقه آشوراده آغاز شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های گردشگری منطقه آشوراده، بر لزوم تدوین یك طرح مطالعاتی جامع برای استفاده بهینه و توسعه گردشگری در این منطقه تأكید كرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در جلسه «تأسیس منطقه گردشگری آشوراده» اظهار داشت: حساسیت‌های زیست محیطی موجود در منطقه آشوراده ایجاب می‌كند پیش از هر اقدام عملی و جذب سرمایه‌گذار، ابتدا مطالعه‌ای دقیق و علمی انجام شود تا طرحی قابل اجرا و سازگار با محیط‌ زیست و ویژگی‌های این منطقه فراهم شود.

معاون اول رییس جمهور از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست مقدمات لازم برای انجام این مطالعه را فراهم كرده و ضمن هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست در مراحل مختلف این مطالعه، طرحی نهایی و قابل اجرا برای سرمایه‌گذاری و ورود به فاز اجرایی ارائه دهند.

در این جلسه كه وزیر جهاد كشاورزی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار گلستان نیز حضور داشتند، گزارشی از مصوبات و سوابق اقدامات انجام شده درخصوص منطقه آشوراده ارائه شد و نظرات و دغدغه‌های موجود مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

در این نشست پس از ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات مختلف، مقرر شد با مسئولیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه‌های ذیربط، طرح مطالعاتی جامع برای بهره‌برداری گردشگری از منطقه آشوراده آغاز شود.

کد N10921

وبگردی