آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

انتقاد از تلاش برای تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق/ تدوین طرحی برای افزایش مشارکت نمایندگان در بررسی بودجه

انتقاد از تلاش برای تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق/ تدوین طرحی برای افزایش مشارکت نمایندگان در بررسی بودجه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تدوین طرحی برای حذف تعدادی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از ترکیب کمیسیون تلفیق و اضافه کردن 3 نماینده از هر کمیسیون تخصصی به این ترکیب گفت: این طرح ذبح کردن کمیسیون برنامه و بودجه است در صورت تصویب این طرح کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه جایگاه خود را از دست می دهد.

حسینعلی حاجی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر از طرح دوفوریتی برخی نمایندگان برای حذف تعدادی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از ترکیب کمیسیون تلفیق و جایگزین کردن 3 نفر از اعضای هر کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح ذبح کردن کمیسیون برنامه و بودجه است در صورت تصویب این طرح کمیسیون تخصصی برنامه جایگاه خود را از دست می دهد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آستانه تشکیل کمیسیون تلفیق و بررسی بودجه هر سال چنین طرح هایی از سوی برخی از نمایندگان تهیه می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: کمیسیون شوراها برای مشارکت همه نمایندگان در بررسی لایحه بودجه در بخش های تخصصی طرحی را تهیه کرده است که بر اساس آن برای بررسی بودجه هر وزراتخانه و یا دستگاه اعضای کمیسیون تخصصی به اعضای کمیسیون تلفیق اضافه می شوند تا بررسی تخصصی تری در تلفیق در خصوص بودجه وزارتخانه ها صورت گیرد.

به گزارش مهر، لایحه بودجه یکشنبه هفته جاری به مجلس تقدیم شد. کمیسیون تلفیق از هفته پس از تعطیلات مجلس جلسات غیر رسمی خود را برای تدوین آیین نامه و انتخاب اعضای هیات رئیسه آغاز خواهد کرد.

کد N10702

وبگردی