آفتاب

پوتین خبرگزاری ریانووستی را منحل کرد

پوتین خبرگزاری ریانووستی را منحل کرد

ایرنا نوشت:

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دستور انحلال خبرگزاری ریانووستی این کشور را صادر کرد. در دستور رییس جمهوری روسیه که روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی ویژه کاخ کرملین منتشر شد، دستور انحلال خبرگزاری بین المللی ریانووستی منتشر شده است.

رییس جمهوری روسیه در حکم دیگری، دستور تاسیس خبرگزاری بین المللی موسوم به ˈ روسیه امروزˈ را بجای خبرگزاری ریانووستی صادر کرده است.

دراین دستور گفته شده است: جهت اصلی فعالیت های سازمان فدرال خبرگزاری بین المللی ˈ روسیه امروزˈ پوشش خبری سیاست های دولت روسیه و حیات اجتماعی روسیه در خارج می باشد.

دمیتری کیسلیف به عنوان مدیرعامل خبرگزاری روسیه امروز منصوب شده است.

کیسلیف در سال های اخیر به عنوان مجری یک برنامه سیاسی تلویزیونی در شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه فعالیت می کرد و دیدگاه های طرفدار دولت روسیه دارد.

ریانووستی خبرگزاری متعلق به دولت روسیه است که در سال های پس از فروپاشی شوروی سابق فعال شد و اخبار خود را از طریق اینترنت و به صورت چند رسانه ای منتشر می کرد.

علاوه بر فارسی، این خبرگزاری اخبار خود را به زبان های روسی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، عربی، چینی و ژاپنی نیز منتشر می کند.

ریانووستی در فدراسیون روسیه و کشورهای مستقل همسود دارای شبکهٔ خبری گسترده ای است و در کشورهای ارمنستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان و مولداوی اخبار را نه تنها به زبان روسی بلکه به زبان های محلی نیز منتشر می کرد.

خبرگزاری ریانووستی بالاترین میزان نقل قول را درمیان شبکه های روسی دارا است.

52261

کد N10691

وبگردی