آفتاب

ائتلاف سوریه: تضمین‌هایی دریافت کرده‌ایم که اسد جایی در آینده ندارد

ائتلاف سوریه: تضمین‌هایی دریافت کرده‌ایم که اسد جایی در آینده ندارد

ایسنا نوشت:

 رئیس ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که این ائتلاف از کشورهای "ابرقدرت" تضمین‌های کتبی و شفاهی دریافت کرده که بشار اسد در آینده سوریه جایی ندارد.

 احمد عاصی الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: از این می‌ترسم که توافق اخیر ایران با آمریکا به تقویت نظام سوریه به ویژه از لحاظ مالی بینجامد و این نگرانی‌هایم را با کشورهای عربی و غیرعربی در میان گذاشتم و آن‌ها نیز اعلام کردند که این نگرانی را درک می‌کنند.

الجربا تاکید کرد: ما از برخی کشورهای ابرقدرت به صورت کتبی و شفاهی تضمین‌هایی را دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه در آینده سوریه برای بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) جایی وجود ندارد و کنفرانس ژنو2 به تشکیل دولتی انتقالی می‌انجامد که مسئولیت اداره دوران انتقالی در سوریه را برعهده داشته باشد.

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه مدعی شد: بشار اسد باید در قفسی از اتهام قرار گیرد و هیچ آینده‌ای برای وی وجود ندارد و ما هرگز با حضور اسد در آینده سوریه موافقت نخواهیم کرد.

در خصوص برقراری آتش بس در سوریه نیز الجربا خاطرنشان کرد: هیچ یک از گروه‌ها هنوز درخواست برقراری آتش بس در طول برگزاری کنفرانس ژنو 2 را ارائه نکرده و هیچ کس با ما درباره این موضوع صحبتی نکرده است.

موارد زیادی وجود داشته که در آن‌ها مذاکرات بدون آتش بس صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به فرانسه، الجزایر، ویتنام و آمریکا اشاره کرد.

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه با اشاره به تلاش‌ها برای متحد کردن گروه‌های مسلح بجز گروه‌های وابسته به القاعده گفت: ما تلاش می‌کنیم همه مخالفان از جمله مخالفان مسلح را متحد کنیم و در این باره نیز با همه گروه‌ها دیدارهایی را انجام خواهیم داد.

در خصوص امکان جنگ ارتش آزاد در کنار ارتش سوریه در رویارویی با القاعده نیز الجربا گفت: ما اصلا این مساله را قبول نداریم و به هیچ وجه نمی‌پذیریم که کنار نظام سوریه مبارزه کنیم.

52261

کد N10394

وبگردی