آفتاب
در بیانیه سه اتحادیه دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد؛

انتظار پاسخ شایسته به مطالبات جنبش دانشجویی

انتظار پاسخ شایسته به مطالبات جنبش دانشجویی

از دولت محترم یازدهم به عنوان منتخب مردم انتظار می رود ضمن حفظ مشی اعتدالی، پاسخگوی مطالبات مردم درحوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی باشد و به مطالبات جنبش دانشجویی پاسخی شایسته دهد. انتظار دیگری که از دولت محترم می رود، این است که برعهد خویش با مردم پایبند بماند و در راستای تحقق وعده های انتخاباتی گام استوار بردارد. جنبش دانشجویی نیز ضمن حفظ استقلال خویش و نقد منصفانه و دلسوزانه دولت، همراه و یاور او خواهد بود.

سه اتحادیه بزرگ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای صادر کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، سه اتحادیه بزرگ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای مشترک صادر کرده‌اند و در آن خاطرنشان كردند؛ از دولت محترم یازدهم به عنوان منتخب مردم انتظار می‌رود ضمن حفظ مشی اعتدالی، پاسخگوی مطالبات مردم درحوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی باشد و به مطالبات جنبش دانشجویی پاسخی شایسته دهد. انتظار دیگری که از دولت محترم می رود، این است که برعهد خویش با مردم پایبند بماند و در راستای تحقق وعده های انتخاباتی گام استوار بردارد. جنبش دانشجویی نیز ضمن حفظ استقلال خویش و نقد منصفانه و دلسوزانه دولت، همراه و یاور او خواهد بود.

 

متن این بیانیه در ادامه می آید:

بسمه تعالی

16 آذرماه هر سال، یادآور جاری شدن خون سرخ سه تن از بهترین فرزندان این كشورکه فریاد آرمانخواهی، ظلم ستیزی و عدالت طلبی را طنین انداز کرد. روزی كه فریاد عدالتخواهی دانشجویان در مقابل استبداد و استعمار قربانی گردید تا نهال ایستادگی در برابر ظلم پایدار بماند.

جنبش دانشجویی ایران در شرایط كنونی بواسطه روح استکبارستیزی كه در باطن خود دارد، آرمان‌های عدالتخواهانه را سرلوحه خود قرار داده و خود را موظف می‌داند در راه نیل به این آرمانها گام بردارد.در آستانه روز دانشجو، جنبش دانشجویی اعتقاد به موارد ذیل را شرط اساسی تحقق آرمانهای خود می داند و تمام تلاش خود را در جهت دفاع از این عقاید موظف می داند:

1- ولایت فقیه و قانون اساسی: این اصل اساسی همواره در حساس ترین دوران های تاریخ انقلاب اسلامی به یاری نظام اسلامی آمده و ضامن بقاء حکومت اسلامی بوده است. جنبش دانشجویی معتقد است آنچه جمهوری اسلامی را امروز به عنوان قدرت اول منطقه و كشوری تاثیر گذار در معادلات جهانی مطرح كرده است، رهنمودهای ولایت فقیه در كنار حضور همیشگی ملت بصیر ایران بوده است. در عرصه مسائل داخلی نیز این اصل همواره منشأ همدلی و وحدت میان مسئولان، فصل الخطاب بوده و كشور را مصون داشته است. جنبش دانشجویی التزام و تبعیت به این اصل را بر خود واجب و تخلف از آن را اشتباه نابخشودنی می داند.

میثاق مشترك مردم و حاكمیت قانون اساسی است، التزام و احترام به آن وظیفه همه آحاد ملت می باشد. جنبش دانشجویی خود را موظف به حركت در چارچوب قانون می داند و همه را جهت صیانت و تمکین به آن دعوت می نماید. جنبش دانشجویی از قوای سه گانه علی الخصوص دولت به عنوان مجری قانون اساسی انتظار دارد ضمن پایبندی به آن، تمام تلاش خود را جهت تحقق آن به كار گیرد.

2-حکومت پاسخگو: جنبش دانشجویی معتقد است تمامی اركان حکومت، از آنجا كه تصمیمات و رفتارشان به طور مستقیم با سرنوشت مردم و كشور آمیخته است باید خود را در برابر مردم پاسخگو بدانند. اعمال نظرات شخصی تصمیمات غیركارشناسی، تقدم منافع شخصی و گروهی بر منافع ملی، قانون شكنی و... از مسائلی است كه از جانب حاکومت غیرپاسخگو ناشی می شود.بنابراین پاسخگویی به افكار عمومی باید درصدر وظایف حکومت قرار گیرد.

3- آزادی بیان و اندیشه: طبق اصول صریح قانون اساسی، مردم در بیان نظرات و عقایدشان به شرط آنكه مخل مبانی اسلام و نظام نباشد آزادند. حریم خصوصی به رسمیت شناخته شده و هیچ كس را نمی‌توان به صرف داشتن اندیشه ای مواخذه كرد.جنبش دانشجویی انتظار دارد حکومت با افزایش سعه صدر در برابر منتقدان، زمینه‌ای فراهم گردد تا دلسوزان به نقدمنصفانه امور بپردازند و امورات كشور بر مدار اصلاح بگذرد. نمونه این امر را در ایجاد كرسی‌های آزاداندیشی طبق منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، توسعه و گسترش فضای باز سیاسی، تسهیل در دسترسی به منابع اطلاعات و شبكه‌های اجتماعی، توسعه احزاب و سازمان‌های مردم نهاد، آزادی مطبوعات و...، همه از موارد مؤکد جنبش دانشجویی است.

4-دانشجو و دانشگاه: دانشگاه مهد خردورزی، عقلانیت، آگاهی، اخلاق مداری و شور و نشاط جوانی و حرکت به سمت تعالی است. دانشجو به عنوان نماینده نخبه اجتماع در دانشگاه، منشاحركت،تلاش و مظهر امید به آینده است. دانشگاه مهد تربیت مدیران آینده است كه پویایی آن ضامن توسعه و پیشرفت كشور و نوید بخش مدیریت صحیح امور در آینده خواهد بود. دانشجو به عنوان قشر نخبه جامعه در كنار تحصیل و تهذیب، مطالبه های دارد كه عمده آن برخواسته از مطالبه‌های عموم مردم است.توسعه زیرساخت‌های علمی و آموزشی و فراهم آوردن امكانات، رشد و توسعه تشكل‌های صنفی جهت صیانت از حقوق صنفی دانشجویان، داشتن حق تاسیس تشكل‌های اسلامی، در دانشگاه، ایجاد كرسی‌های آزاد اندیشی، حضور مستمر مسئولان در میان دانشجویان و شنیده شدن صدای دانشجو به عنوان صدای رسای بدنه نخبه اجتماع، از مهمترین مطالبات دانشجو و جنبش دانشجویی است كه باید مورد توجه خاص حكومت اسلامی قرار گیرد.

5- اعتدال: میانه روی و اعتدال جزءمهم‌ترین آموزه‌های دینی به شمار می رود. مسیر توسعه و آبادانی كشور همواره از افراط و تفریط آسیب دیده  است لذا جنبش دانشجویی اعتدال را هم در عرصه مدیریت كشور و هم در مسیر فعالیت‌های خود لازم و ضروری می داند.خلق حماسه سیاسی در انتخابات 24 خرداد و انتخاب رویكرد اعتدال و تدبیر، موج امید را در میان مردم گسترش داده و نوید بخش آینده‌ای روشن برای كشور شده است. لذا جنبش دانشجویی انتظار دارد تا این اعتدال گرایی در خط مشی تمام اركان حکومت،گروه‌های سیاسی،احزاب و... به عنوان شاخص قرار گیرد، تا بتوان با مدیریت عقلانی، كشور را از عرصه بحران‌ها رهانید و به سرمنزل مقصود هدایت كرد.

و اما دولت یازدهم:

از دولت محترم یازدهم به عنوان منتخب مردم انتظار می‌رود ضمن حفظ مشی اعتدالی، پاسخگوی مطالبات مردم درحوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی باشد و به مطالبات جنبش دانشجویی پاسخی شایسته دهد. انتظار دیگری که از دولت محترم می رود، این است که برعهد خویش با مردم پایبند بماند و در راستای تحقق وعده های انتخاباتی گام استوار بردارد. جنبش دانشجویی نیز ضمن حفظ استقلال خویش و نقد منصفانه و دلسوزانه دولت، همراه و یاور او خواهد بود.

جنبش دانشجویی بار دیگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید علم و عمل و تبریك روز دانشجو به محضر تمام دانشجویان، اعتلای نام ایران عزیز را از خداوند متعال خواستار است.

کد N9975

وبگردی