آفتاب
کری با حمایت مجدد ازتوافق هسته ای:

دو عامل بقای اسرائیل را تهدید می کند

دو عامل بقای اسرائیل را تهدید می کند

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی به رژیم صهیونیستی هشدار داد که ایران و "بمب زمانی جمعیتی فلسطینیان" دو عاملی هستند که این رژیم را تهدید می کنند و باید از طریق مذاکره این تهدیدها را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، "جان کری" که در مجمع سابان موسسه بروکینگز سخنرانی می کرد خطاب به مقامات تل آویو  گفت که صلح با فلسطینیان موجب قدرتمندتر شدن اسرائیل می شود. 

در این سخنرانی که تعدادی از چهره های سرشناس رژیم صهینیستی همچون "آویگدور لیبرمن"، "زیپی لیونی"، "ایهود اولمرت" و "مایکل اورن" حضور داشتند، کری در مورد پیشنهاد آمریکا به مقامات تل آویو درباره مرزهای جدید فلسطین اشغالی که در صورت تشکیل دو کشور مستقل در خاورمیانه شکل خواهد گرفت توضیحاتی ارائه کرد.

به گفته وزیر امورخارجه آمریکا این مرزها که به رود اردن منتهی می شوند موجب افزایش امنیت اسرائیل می شوند.

کری در این سخنرانی برای چندمین بار با دفاع از توافق هسته ای انجام شده با ایران در ژنو گفت : اسرائیل با دو تهدید روبرو است. یکی تهدید ناشی از برنامه هسته ای ایران که آمریکا در حال مذاکره برای از بین بردن آن است و دیگر بمب ساعتی جمعیتی فلسطینیان. 

کری در مورد توافق هسته ای گفت : ما توانستیم با دادن برخی از مشوق ها که شامل چهار میلیارد دلار است توسعه برنامه هسته ای ایران را برای شش ماه متوقف کنیم بنابراین با انجام مذاکره می توان این موضوع را به نتیجه رساند.

وزیر امور خارجه آمریکا با انتقاد از وقفه های صورت گرفته در مذاکرات سازش عنوان داشت که دومین تهدید پیش روی رژیم صهیونیستی فلسطینیان هستند که این مشکل را نیز می توان با مذاکره حل کرد.

جان کری در حالی از تهدید بودن جمعیت فلسطینیان برای رژیم صهیونیستی سخن می گوید که با اقدامات وی تا کنون چند دور مذاکره میان مقامات ارشد تل آویو و تشکیلات خودگردان برگزار شده اما به نتیجه خاصی نرسیده است. 

در همین رابطه خبرهایی در مورد تهدید مقامات تشکیلات خودگردان از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا برای موافقت با خواسته های اسرائیل منتشر شده که حکایت از تصمیم غرب برای نادیده گرفتن حقوق مسلم فلسطینیان و تشکیل دو کشور مستقل در منطقه بر اساس خواسته های تل آویو دارد.

کد N9845

وبگردی