آفتاب
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی:

پنهان کردن شکاف امریکا و اسرائیل درباره تفاهم ژنو غیرممکن است

پنهان کردن شکاف امریکا و اسرائیل درباره تفاهم ژنو غیرممکن است

لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود درباره مذاکرات هسته‎ای خطاب به آمریکا گفت: "اگر می‎خواهید شلیک کنید، شلیک کنید؛ گفتگو نکنید ."

به گزارش خبرگزاری مهر، آویگدور لیبرمن -وزیر خارجه تندرو رژیم صهیونیستی- در افتتاحیه مجمع سالیانه مرکز سابان از توافق هسته‌ای موقت با ایران انتقاد کرد اما خواستار مدیریت شکاف ایجاد شده میان اسرائیل و آمریکا شد.

لیبرمن -رهبر حزب راست‎گرای اسرائیل بیتنا- توافق ژنو را "غیر قابل قبول برای اسرائیلی‎ها" دانست اما وی مکراراً تاکید کرد "در حالی که پنهان کردن شکاف دوجانبه درباره تفاهم غیر ممکن است. نیازی نیست علنی درباره این اختلاف نظر صحبت کنیم."

وی جمله‎ای از فیلم "خوب، بد، زشت" ساخته سال 1966 کلینت ایستوود را تکرار کرد و گفت "پایانِ روز، وظیفه دولت ما است و با مسئولیت پذیری تمام تصمیمات را اتخاذ خواهیم کرد. شما مرا می‎شناسید و فلسفه مرا در زندگی شخصی و سیاسی می‎دانید: اگر می‎خواهید شلیک کنید، شلیک کنید؛ گفتگو نکنید. در پایانِ روز، وظیفه ما در قبال آینده، برای سرنوشت شهروندانمان است."

وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس تفاهم ماه گذشته میان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان را با موافقت سوریه در زمینه از بین بردنِ سلاح‎های شیمیایی مقایسه کرد. وی خاطر نشان کرد توافق اولیه، فعالیت‎های غنی سازی اورانیوم ایران را متوقف یا تجزیه نمی‎کند. اما همانطوری که هایم سابان -رئیس مجمع- گفت، "وقفه‎ای" در پیشروی برنامه ایجاد می‎کند."

لیبرمن دلایل نگرانی خود را نسبت به ایران، سیاست منطقه‎ای تهران در قبال سوریه، لبنان و عراق دانست و تغییر شرایط امنیتی منطقه‎ای به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی در نتیجه دیپلماسی هسته‎ای دانست. وی مدعی شد: "ما در آستانه آغاز مسابقه تسلیحاتی هسته‎ای هستیم که اثرش حتی از آنچه در فیلم‎های ترسناک هالیوودی است هم جدی‏‎تر خواهد بود."

کد N9501

وبگردی