آفتاب

کره شمالی با آمریکا مذاکره مستقیم داشته است

کره شمالی با آمریکا مذاکره مستقیم داشته است

پیونگ یانگ به تازگی بر سر موضوع آزادی یک کهنه سرباز آمریکایی با مقامات واشنگتن مذاکره مستقیم داشته است.

به گزارش خبرآنلاین وب سایت اینترنتی شبکه خبری سی. ان.ان گزارش داد آزادی مریل نیومن یک کهنه سرباز آمریکایی جنگ کره تنها با یک مذاکره مسقتیم میان پیونگ یانگ و واشنگتن صورت گرفته است.
این گزارش می افزاید که تنها پس از این مذاکره تلفنی مستقیم میان مقامات کره شمالی و آمریکا بوده است که کهنه سرباز آمریکایی آزاد شده و به کشورش بازگشته است.
رسانه ها روز گذشته از آزادی مریل نیومن کهنه سرباز آمریکایی جنگ کره خبر دادند. این سرباز پیش از آزادی در تلویزیون کره شمالی حاضر شده و از بابت جنایت های کشورش در جنگ کره عذرخواهی کرده بود.
کره شمالی پس از آزادی این کهنه سرباز آمریکایی اعلام کرد او به واسطه توبه صادقانه و همچنین وضعیت ناخوشایند جسمی و اش آزاد شده است.
مریل نیومن روز 26 اکتبر حدود شش هفته پیش به هنگام خروج از کره شمالی بازداشت شده بود. او عضو گروه شبه نظامی ضد کمونیست بوده است که عملیاتی مخفی را در کره شمالی پیگیری می کرد. از همین رو به علت اقدامات خصمانه برضد رژیم کره شمالی و کشتن غیرنظامیان در طول جنگ کره شناسایی و دستگیر شد.
کارشناسان احتمال می دهند نیومن تصور نمی کرده است توسط ماموران اطلاعاتی کره پس از گذشته بیش از چهار دهه از جنگ کره شناسایی شود.

49261

کد N10156

وبگردی