آفتاب

دعوای پلیس و آموزش و پرورش به خاطر تصادف سرویس مدرسه/ مجوز داشت یا نداشت؟

دعوای پلیس و آموزش و پرورش به خاطر تصادف سرویس مدرسه/ مجوز داشت یا نداشت؟

تصادف یک سرویس مدرسه در اتوبان شهید باکری که موجب مصدومیت دو دانش آموز شد، به جدل رسانه ای پلیس و آموزش و پرورش منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ صبح امروز رییس پلیس راهور پایتخت از مصدومیت دو دانش‌آموز در پی تصادف سرویس غیرمجاز مدرسه با کامیونت خاور در اتوبان شهید باکری خبر داد. 

به گفته سردار حسین رحیمی عصر روز گذشته یک دستگاه خودروی سواری پراید که به صورت غیرمجاز و خارج از چارچوب تعیین شده پلیس برای سرویس مدارس به کار گرفته شده بود، در مسیر جنوب به شمال اتوبان شهید باکری با یک دستگاه کامیونت خاور از عقب برخورد کرد.

او به ایسنا گفت: متاسفانه در این حادثه دو دانش‌آموز دختر مقطع راهنمایی دچار مصدومیت شدند، در حال حاضر یکی از این دانش‌آموزان در قسمت ICU بیمارستان بستری است و تلاش پزشکان برای نجات جان این دانش‌آموز ادامه دارد.

رییس پلیس راهور پایتخت گفت: این سرویس خارج از چارچوب به عنوان سرویس مدارس بکار گرفته شده بود. بررسی‌ها نشان داد که راننده این سرویس برگه عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد نداشته و خودروی وی فاقد معاینه فنی بوده است.

به گفته رحیمی مسئولان مدرسه به صورت خودسر و خارج از چارچوب تهیه شده، برای سرویس‌های مدارس این راننده را جذب کرده بودند: این سرویس فاقد برچسب سرویس مدرسه بوده و در قالب طرح ساماندهی سرویس‌های مدارس نبوده است.  به مدیران مدارس توصیه می‌شود که خارج از چارچوب در نظر گرفته شده برای سرویس‌های مدارس اقدام به جذب راننده نکنند. همچنین به اولیا توصیه می‌شود که فرزندان خود را تحویل سرویس‌هایی که فاقد برچسب سرویس مدرسه هستند، ندهند.

او گفت: علت این تصادف سرویس مدرسه در اتوبان شهید باکری، عدم توجه به جلو از جالب راننده پراید مشخص شده است.

اما در کمتر از نصف روز آموزش و پرورش شهر تهران چنین چیزی را رد کرد. اکبر رضایی مدیر آموزش و پرورش منطقه 5 شهر تهران در درباره آنکه چرا صاحب خودروی پراید مجوز سرویس مدرسه را نداشته است، به مهر گفت: من چنین موضوعی را تایید نمی کنم و راننده خودرو تمام مدارک و مجوزهای لازم را برای سرویس مدرسه داشته است.

به گفته او راننده خودرو به همراه تمام مدارک لازم اعم از بیمه ، معاینه فنی و سوء پیشنه به شرکت تاکسیرانی معرفی و مجوز لازم را دریافت کرده است. از نظر ما راننده تمام مدارک را داشته است. البته ممکن است تعاریف آنها با تعاریف ما متفاوت باشد. شاید منظور پلیس راهور برچسب سرویس مدرسه است. راننده معرفی نامه از شرکت تاکسیرانی دارد و این معرفی نامه برای ما مجوز است.

رضایی درباره اینکه چرا برچسب سرویس مدرسه را راننده دریافت نکرده است گفت: شرکت تاکسیرانی نتوانسته تمام تاکسی های سرویس مدرسه را پوشش دهد و به برخی از رانندگان معرفی نامه داده است. اما تمامی مدارک به تایید کارشناسان رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 5 شهر تهران درباره وضعیت جسمانی دانش آموزان حادثه دیده هم گفت: روز گذشته سه دانش آموز پس از انجام معاینات از بیمارستان مرخص شده اند. تنها یک دانش اموز از ناحیه سر دچار شکستگی شد که شب گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت و حال عمومی او نیز خوب گزارش شده است. ضمن آنکه مدیر و معاونان مدرسه نیز در کنار دانش آموز هستند.

در همین زمینه نیز احمدرضا ایمانی رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان نیز توضیح داد: بررسی های لازم برای مجوز سرویس مدرسه انجام شده و خودروی پراید که دیروز تصادف کرد، مجوز لازم را برای سرویس مدرسه داشته است.

به گفته وی، در تفاهم نامه منعقد شده با تمامی مدارس، تمامی خودروهای سرویس مدرسه باید مجوز لازم را از تاکسیرانی یا شرکت های خصوصی تابعه آن دریافت کنند. تمامی رانندگان به همراه مدارک اعم از معاینه فنی، سو پیشنیه و بیمه نامه به تاکسیرانی و شرکت های خصوصی تابعه آن معرفی می شوند و پس از بررسی صلاحیت آنها مجوز سرویس مدرسه به آنها داده می شود.

۴۷۴۷

کد N10119

وبگردی