آفتاب
در نشست خبری تشکل‌های دانشجویی مطرح شد؛

تعبیر رئیس جمهور در مورد تشکل‌های دانشجویی توهین به دانشجو است/ استقبال از مناظره احمدی نژاد و روحانی

تعبیر رئیس جمهور در مورد تشکل‌های دانشجویی توهین به دانشجو است/ استقبال از مناظره احمدی نژاد و روحانی

دبیر جنبش عدالت‌خواهی دانشجویی در واکنش به سخنان رییس جمهور که تشکل‌های دانشجویی نباید از دولت پول بگیرند، گفت: مگر تا به حال تشکل‌های دانشجویی از دولت پول می‌گرفتند، این توهین به دانشجوست که بگویند تشکل‌های دانشجویی دستشان را از جیب دولت بیرون کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری 4 اتحادیه دانشجویی پیرامون روز دانشجو و بررسی سخنان رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی عصر امروز یکشنبه برگزار شد.

در ابتدای این نشست بیانی دبیر تشکیللات دفتر تحکیم وحدت گفت: هفته پیش مطلع شدیم که رئیس جمهور در دانشگاه حضور می یابد، پس از شنیدن خبر به وزارت علوم درخواست دادیم که در بخشی از این برنامه رئیس جمهور پاسخ گوی سوالات دانشجویان باشد که با استقبال وزارت علوم مواجه شدیم اما عصر همان روز مطلع شدیم این بخش حذف شده است.

وی گفت: حدود 100 روز از فعالیت رئیس جمهور می گذرد و فرصت مناسبی برای پاسخ به سوالات رییس جمهور درباره این گزارش بود. ما  همچنین برای توافقنامه ژنو سوالاتی داشتیم و می خواستیم بدانیم موضع گیری غربی به نفع و یا ضرر جمهوری اسلامی بوده است

دبیر تحکیم وحدت با انتقاد از روند ارائه عملکرد 100  روزه دولت از سوی رئیس جمهور گفت: در این گزارش رئیس جمهور اشاره ای به فعالیت های دولت یازدهم نکرد و گزارشش انتقاد و سیاه نمایی از دولت نهم و دهم بود.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به 9 دی گفت: در 9 دی بالاترین اجماع ملی شکل گرفت و مردم از قوه قضاییه درخواست کردند که دادگاهی برای سران فتنه تشکیل شود و آنها را به مجازات خود برسانند. نظام جمهوری اسلامی که ادعای اسلامی دارد باید محاکمه این بزرگواران را برگزار کند شاید به این افراد ظلم شده باشد و اگر مجرم شناخته شوند باید پاسخگوی ملت باشند.

بیانی با بیان اینکه رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود گفته است سانتریفیوژ باید بچرخد اما چرخ زندگی مردم هم باید بچرخد گفت: اینکه ما همه مسائل اقتصادی را به این قضیه منوط کنیم، مسئله درستی نیست.

وی گفت: اینکه رئیس جمهور می گوید 75 میلیون بسیجی داریم این اعتقاد همه ماست. زیرا اگر تفکر بسیجی در بین ملت ایران وجود نداشت با گذشته 34 سال به اقتدار و عظمت امروزی خود نمی‌رسید.

در ادامه این نشست جعفری  دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی با اشاره به برگزاری همایش های روز دانشجو گفت: اینکه عده ای از دانشجو ها حرفها و شعارهای ساختار شکنی بزنند قبول نیست این قوه قضاییه است که هر چه زودتر تکلیف افراد در حصر را مشخص کند و نباید محاکمه این افراد را به تعویق بیاندازد.

وی با انتقاد از اینکه این روزها عده ای احمدی نژاد را مورد مواخذه قرار می دهند گفت: فردی که در 8 سال گذشته رئیس‌جمهور ایران بوده است، حال اگر تخلفی صورت گرفته است باید دیوان عالی کشور آن را بررسی کند البته برای ما جای سؤال دارد که حال چه شده است که عده‌ای به دنبال محاکمه رئیس‌جمهور سابق هستند. چرا آقازاده هایی که خلاف کردند و به خارج رفتند و قول داده شد در فرودگاه بازداشت شوند آزادانه در خیابانها می گردند.

جعفری افزود: ما نگران هستیم به نام اعتدال و توسعه عدالت خواهی ذبح شود انحرافی گری بر سر کار آید و دوران کارگزاران احیا شود ما از شعار پیشرفت و توسعه رئیس جمهور نگران هستیم. اشرافیت دوباره احیاء شود و مردم زیر چرخ‌دنده‌های توسعه له شوند.

وی با انتقاد از عدم حضور تشکلهای دانشجویی در جمع دیدار رئیس جمهور با دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی گفت: اگر رئیس جمهور در این جمع دانشجویی پاسخگو نباشد پس کی می خواهد پاسخگوی سوال دانشجویان باشد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور در سخنان خود گفتند که تشکل‌های دانشجویی نباید از دولت پول بگیرند. مگر تا به حال تشکل‌های دانشجویی از دولت پول می‌گرفتند؟‌ این توهین به دانشجوست که بگویند تشکل‌های دانشجویی دستشان را از جیب دولت بیرون کنند.

دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی با اشاره به اینکه ما از مناظره رئیس‌جمهور سابق و رئیس‌جمهور فعلی استقبال می‌کنیم، گفت: اگر صلاح نیست مناظره رؤسای‌جمهور برگزار شود این مناظره در سطح معاونان و وزرا انجام شود.

در ادامه نشست کریمی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه ماهیت 16 آذر استکبارستیزانه است گفت: 16 آذر امسال یکی از استکبارستیزترین روزهای دانشجو بود. در برخی از گرد همایی های سیاسی جنبش دانشجویی را ضد حکومت عنوان می کنند که این خلاف واقعیت است.

وی افزود: عده ای که شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد را سر می‌دهند اگر به قول خودشان محاکمه ای برای این افراد صورت نگرفته، پس چرا ادعا دارند آنها بدون جرم بازداشت شده‌اند. باید هر چه سریعتر محاکمه سران فتنه و مهدی و فائزه هاشمی را برگزار کنید.

دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی با انتقاد از وزارت علوم دولت یازدهم گفت: چرا آقایان میلی منفرد و توفیقی که در سال 88 علیه جمهوریت نظام فعالیت کردند، در وزارت علوم حضور دارند. روحانی حامی این افراد است این تناقص عجیبی است که وزارت علوم باید پاسخ دهد.

کریمی همچنین با انتقاد از عملکرد ارشاد گفت: خوانندگانی که علاقمند به مسائل جنسی هستند و از دستگاههای امنیتی خارجی پول دریافت می کنند با هزینه وزارت ارشاد در بهشت زهرا دفن می شوند وزارت ارشادی که اعلام می کند با تک خوانندگان زن مشکلی ندارد، انتقاد زیادی به آن وارد است.

وی اظهار داشت: همانطور که احمدی‌نژاد مناظره با رئیس‌جمهور دولت یازدهم را پذیرفت انتظار داریم روحانی نیز به این دعوت لبیک گفته و در مناظره حضور یابد

کد N10117

وبگردی