آفتاب
اخبار یمن/

تخلیه کارکنان شرکت گاز بلحاف پس از حملات خمپاره ای/ترور 2 مسئول امنیتی

تخلیه کارکنان شرکت گاز بلحاف پس از حملات خمپاره ای/ترور 2 مسئول امنیتی

تخلیه کارکنان شرکت گاز شهر بلحاف یمن،دیدار وزیرخارجه یمن با هیئت آمریکایی،ترور دو تن از فرماندهان امنیتی از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، منابع یمنی از تخلیه کارکنان شرکت گاز "بلحاف" در جنوب یمن یک روز پس از حملات خمپاره ای به این مرکز خبر دادند.

این منابع بیان کردند: صدها نفر از کارکنان شرکت گاز بلحاف یمن با چهار هواپیما از این شهر خارج شده اند و این از بیم تهدیدات امنیتی علیه این تاسیسات است.

از سوی دیگر ابوبکر القربی وزیر خارجه یمن تاکید کرد: اقدامات تروریستی که با هدف بی ثباتی در یمن انجام می شود عزم یمنی ها برای مقابله با تروریستها را قوی تر از قبل می کند.

وی در دیدار با هیئتی آمریکایی مرکب از باربرا لیو معاون وزیر خارجه آمریکا در امور جزیره العرب،ماتئواسپنس معاون وزیر دفاع در امور خاورمیانه،تیم کن سناتور آمریکایی در مجلس سنا و ژنرال لوید جیمز و جان میلار از فرماندهان آمریکایی،راههای تقویت روابط دو جانبه و برخی موضوعات منطقه ای را مورد رایزنی قرار داد.

از سوی دیگر منابع وابسته به وزارت دفاع یمن از ترور یک فرمانده ارشد این کشور در استان تعز در جنوب یمن خبر دادند.

این منابع بیان کردند: عوامل وابسته به القاعده عامل حمله به سرهنگ یمنی هستند و هنگامی که این فرمانده ارشد مشغول بنزین زدن به خودرو خود بود وی را ترور کردند.

منابع یمنی همچنین از حضور هیئتی از این کشور در نشستی مربوط به سازمان همکاری اسلامی که در روزهای نهم و دهم دسامبر در گینه برگزار می شود خبر دادند.

از سوی دیگر منابع یمنی از بازداشت برخی عاملان حمله تروریستی اخیر به ساختمان وزارت دفاع یمن در روز پنجشنبه گذشته خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن در لحظه انفجار در محل حضور نداشته است و پس از ادامه عملیات مسلحانه در محل حاضر شده است.

منابع یمنی افزودند: 12 نفر از تروریستهای عامل انفجار ترور شدند و شش نفر دیگر بازداشت شدند که در میان آنها دو تن از سرکرده های القاعده حضور دارند.

این در حالی است که پایگاه الیوم السابع به نقل از منابع یمنی از کشته و زخمی شدن 17 نفر در درگیری های سلفی ها و گروه الحوثی در استان صعده و بی ثباتی در برخی دیگر از شهرها این کشور خبر دادند.

از سوی دیگر سرتیپ عادل الاصبحی مدیر امنیتی استان البیضاء در مرکز یمن از ترور عبدالله ضیف الله یکی از مسئولان ارشد پلیس النجده در این استان خبر داد و افزود: تحقیقات درباره این اقدام تروریستی ادامه دارد.

 

کد N10106

وبگردی