آفتاب

دخالت آشکار اولاند در تحولات آفریقا/ آماده کردن مقدمات تهاجم جدید به قاره سیاه

دخالت آشکار اولاند در تحولات آفریقا/ آماده کردن مقدمات تهاجم جدید به قاره سیاه

رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی با اشاره به تحولات اخیر کشور جمهوری آفریقا مرکزی گفت : با توجه به گسترش خشونت ها، رهبر آفریقای مرکزی دیگر صلاحیت حکمرانی بر این کشور را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "فرانسوا اولاند" با بیان این مطلب در ادامه گفت : با توجه به گسترش ناآرامی ها در جمهوری آفریقای مرکزی، مشکل است که رهبر این کشور همچنان در قدرت بماند.

فرانسه در روزهای گذشته و به بهانه درگیری های فرقه ای در آفریقای مرکزی، اقدام به اعزام یک هزار و 600 نظامی به این کشور آفریقایی کرده است.

به گزارش رسانه های خارجی در جریان تحولات اخیر آفریقای مرکزی، دست کم 400 نفر از مردم این کشور در درگیری های میان گروه افراطی سلکا و مسیحیان کشته شده اند.

اولاند با اشاره به این تحولات در آفریقای مرکزی گفت : نمی خواهم به طور مشخص سخن بگویم، اما نمی توانیم رهبری را که قادر به انجام هیچ کاری نیست و یا حتی سبب بدتر شدن اوضاع شده است در قدرت نگاه داریم.

جمهوری آفریقای مرکزی، از مستعمره های سابق فرانسه بوده از همین رو پاریس به خود حق می دهد تا در امور این کشور مداخله کند.

فرانسه در ابتدای سال جاری میلادی به بهانه مبارزه با القاعده به مالی حمله کرد و هر چند قرار بود که نظامیان فرانسوی به سرعت از این کشور آفریقایی خارج شوند، اما مالی همچنان شاهد حضور نظامیان فرانسوی است.

بعد از حمله به مالی، فرانسه چند عملیات نظامی دیگر نیز در آفریقا انجام داد که به گفته کارشناسان هدف پاریس از این عملیات ها، نشان دادن این نکته بود که فرانسه از زیر قدرت آمریکا خارج شده و قادر است به تنهایی و در کشورهای دیگر دست به عملیات نظامی زده و آنها را به سرانجام برساند.

 

 

کد N10015

وبگردی