آفتاب

عموی اوباما آمریکایی شد

عموی اوباما آمریکایی شد

همشهری آنلاین: دستگاه قضایی آمریکا به عموی ۶۹ ساله باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مجوز اقامت در این کشور را ارائه کرد.

جهان > آمریکای‌شمالی- همشهری آنلاین:
دستگاه قضایی آمریکا به عموی ۶۹ ساله باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مجوز اقامت در این کشور را ارائه کرد.

دستگاه قضایی آمریکا به عموی 69 ساله باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مجوز اقامت در این کشور را ارائه کرد.

یونایتدپرس نوشت: حکم اخراج عموی اوباما از آمریکا سال‌ها پیش صادر شده بود."اونیانگو اوباما" در دادگاهی در بوستون آمریکا حاضر شد. در این جلسه دادگاه، قاضی "لئونارد شابیرو" حکم اخراج وی از آمریکا و بازگرداندن او به کنیا را لغو کرد و در نهایت اجازه اقامت او را در آمریکا صادر کرد.

قاضی دادگاه اظهار داشت: اونیانگو اوباما مرد خوب و نیکوکاری است. تاکنون مالیات خود را پرداخته است و لایق دریافت مجوز اقامت آمریکا است. این حکم بر اساس قانونی صادر شده که اجازه می‌دهد برای کسانی که قبل از سال 1972 به آمریکا آمده‌اند مجوز قانونی اقامت صادر شود.

اونیانگو در پاسخ به پرسش دادگاه درباره اینکه آیا کسی از بستگان او در آمریکا زندگی می‌کنند پاسخ داد: بله.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از بستگان من است.

عموی اوباما سال ها پیش به عنوان دانشجو به آمریکا آمد. ولی در سال 1963، حکم بازگشت به کشورش کنیا صادر شد. او این حکم را اجرا نکرد. او در طی این سال‌ها تنها یک بار و در سال 2011 به جرم رانندگی در حالت مستی بازداشت شده بود.

علیرغم اعلام کاخ سفید مبنی بر اینکه اوباما و عمویش تا کنون باهم دیداری نداشته‌اند اما عموی باراک اوباما اعلام کرده است که در اواخر دهه 80 میلادی در منزلش در شهر کمبریج ایالت ماساچوست آمریکا به مدت سه هفته میزبان برادرزاده خود باراک اوباما -رئیس جمهور فعلی آمریکا بود.

کد N9284

وبگردی