آفتاب
محمدرضا خاتمی:

فریب سروصدای اقلیت تندور را نمی خوریم

فریب سروصدای اقلیت تندور را نمی خوریم

ما حامیان چشم و گوش بسته دولت نیستیم، بلکه منتقدان دلسوزیم/ ما خواهان دانشگاهی که محل نقد دلسوزانه باشد، هستیم.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ما فریب سر و صدای بلند عده ای کوچک که تریبون زور و پول دارند، نمی خوریم. این تندرو ها بخش کوچی از جامعه هستند که نباید اصولگرایان را از آنها بدانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا خاتمی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: اگر 60 سال پیش سه ستاره بر روی این کشور درخشیدند امروز همه دانشجویان ستاره هایی بر آسمان ایرانند.

وی افزود: همه ما می دانیم در ده سال گذشته بر کشور ما چه گذشت، ذکر خرابی های گسترده ای که همه کشور را فرا گرفت چیز تازه ای نیست. اما دردناک تر از آن این است که تخریب ها به نام انقلاب و اسلام و براثر ندانم کاری اتفاق افتاد.

خاتمی ادامه داد: بر دانشگاه های ما که باید مظهر نقد و پیشتازی باشند  سکوت حاکم بود.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: باید از رهبر معظم انقلاب تشکر کرد که مانع تندروی ها و ندانم کاری

های افراطیون شدند و از اصولگرایانی که عاقلانه فهمیدند که کشور نیاز به تغییر دارد باید قدردانی کرد.

وی افزود: 24 خرداد نشان داد که راه نجات کشور راه اصلاحات و منش اعتدال است.

خاتمی با بیان اینکه باید فضای جدیدی در کشور حاکم شود، گفت: باید همه مردم و جوانان احساس نشاط داشته باشند.

وی با انتقاد از دولت گذشته گفت: از دروغگویی و فریبکاری همه ضرر کرده اند و ما نباید اجازه دهیم که آن سال های سخت دوباره بازسازی شوند. باید به دنبال آن باشیم که مناسبات اجتماعی را برپایه های جدیدی استوار کنیم.

وی افزود: امروز دوران افترا و مچ گیری گذشته است و باید به دنبال آن باشیم که دیگر امکان فساد و قانون شکنی به وجود نیاید.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در شرایط فعلی برای بدست آوردن منافع ملی باید از منافع شخصی خود بگذریم زیرا چاره ای جز این نداریم.

وی افزود: در هشت سال گذشته عزت و ایمان همه جامعه و عامه مردم از بین رفت و کمر مردم زیر فقر و فساد شکسته شد.هیچگاه نباید گذشته را فراموش کرد و اصلاح طلبان و قشر عظیمی از اصولگرایان به این نتیجه رسیده اند که نباید روند گذشته را ادامه داد.

خاتمی خطاب به افراطیون گفت: ما فریب سر و صدای بلند عده ای کوچک که تریبون زور و پول دارند، نمی خوریم. این تندرو ها بخش کوچی از جامعه هستند که نباید اصولگرایان را از آنها بدانیم.

وی خطاب به دانشجویان و اساتید گفت: ما خواهان دانشگاهی که محل نقد دلسوزانه باشد، هستیم، محل که جایی برای پرسشگری و تظارب آراء باشد.

وی افزود: ما طرفدار پیامبر عظیم الشأنی هستیم که در زمان فتح مکه هر کس به آنجا پناه آورد به دستور ایشان در امان ماند، ما طرفدار ماندلایی هستیم که تمام زندانبان های خود را بخشید.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ما خواهان جامعه ای هستیم که قانون برآن حاکم باشد و یک دستگاه قضایی آزاد در آن وجود داشته باشد. ما خواهان جامعه ای هستیم که ایران و ایرانی در آن سربلند باشند و برای تحقق آن تلاش می کنیم. اما باید بدانیم راه سخت و طولانی است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در صد روز گذشته اظهار کرد: امروز شاهد تحولات زیادی در عرصه اقتصاد و سیاست هستیم و امیدواریم تلاش دولتمردان به زودی در فرهنگ و هنر نیز به نتیجه برسد.

خاتمی در پایان گفت: ما حامیان چشم و گوش بسته دولت نیستیم بلکه منتقدان دلسوزیم و دولت باید این نکته را بداند که تنها قشری که منافعش نه شخصی است و نه حزبی دانشگاه و دانشگاهیان هستند.

کد N9111

وبگردی