آفتاب

ولایتی: ماندلا رهبر معظم انقلاب را «رهبر من» خطاب می‌کرد/ اولین سفر او بعد از آزادی، ایران بود

ولایتی: ماندلا رهبر معظم انقلاب را «رهبر من» خطاب می‌کرد/ اولین سفر او بعد از آزادی، ایران بود

فارس نوشت:

علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به درگذشت نلسون ماندلا رهبری ضدآپارتاید افریقا، به جایگاه ویژه وی در مبارزات ضداستعماری و آزادی‌بخش مردم آفریقای جنوبی اشاره کرد و اظهارداشت: ماندلا نقش بسیار جدی و ماندگاری را در زمینه مبارزات و مقابله با نژادپرستی ایفا کرد.

وزیر اسبق امور خارجه با تاکید بر اینکه ماندلا یکی از شخصیت‌های مهم در مبارزات ضد‌استعماری بود، تصریح‌کرد: ثمرات دیدگاه‌‌های او موجب شد تا آفریقای جنوبی در طول تمام این سال‌ها به عنوان یکی از مهمترین کشورهای منطقه محسوب و نقش خود را در معادلات جهانی و بین‌المللی ایفا کند.

وی با تاکید بر وجود ارتباط بسیار صمیمی و نزدیک نلسون ماندلا با جمهوری اسلامی ایران به نقل خاطره‌ای از وی پرداخت و گفت: ماندلا بعد از آزادی از زندان و قبل از اینکه به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، اولین کشوری که به آن سفر کرد، جمهوری اسلامی ایران بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری یادآور شد: در آن سفر به دیدار مقام معظم رهبری آمد و نکته مهم و جالب توجه در این ملاقات این بود که بارها در طول مذاکره رهبر معظم انقلاب را با عنوان «رهبر من» خطاب می‌کرد.

ولایتی افزود: رابطه وی با جمهوری اسلامی، چه در دوران مبارزه پس از آزادی و چه دوران ریاست جمهوری بسیار صمیمی بود و علاقه وافری به رهبر معظم انقلاب داشت.

وی تاکید کرد: ماندلا فرد شاخصی بود که در کل آفریقا و جهان سوم در صحنه بین‌المللی نقش ارزنده‌ای را ایفا کرد و در ارتباط با ایران، علی‌رغم وجود همه فشارها و تحریم‌ها به طور جدی ارتباط خود را حفظ می‌کرد.
/29220

 

کد N8998

وبگردی