آفتاب

قالیباف: حل مشکل مردم صرفاً در گرو رابطه با آمریکا نیست

قالیباف: حل مشکل مردم صرفاً در گرو رابطه با آمریکا نیست

فارس نوشت:

محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران عصر امروز (شنبه) در مراسم روز دانشجو که در محل دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: 16 آذر یادآور رشادت‌ها و مبارزات ملت ایران است و من توفیق دارم که در این روز در جمع شما دانشجویان باشم.

اهم سخنان شهردار تهران در ادامه می آید:

* بعد از بیداری اسلامی و سقوط دولت مستبد مصر، جمعی از روشنفکران مصر به ایران آمدند و وقتی وارد کشور شدند و شهر و پیشرفت‌ها را دیدند، متحیر شدند، می‌گفتند مگر می‌شود بدون تکیه بر غرب و شرق یک نظام مستقل پیشرفت کند.

* مبارزه شامل طیفی از مذاکره، رقابت و مقابله مستقیم را در بر می‌گیرد، مبارزه صرفا تخاصم نیست، انقلاب به تناسب هر شرایطی، هوشمندانه شیوه مناسبی از مبارزه را انتخاب می‌کند و باید بدانیم همه نگرانی رژیم صهیونیستی از کشورهای عرب نیست بلکه از روحیه مبارزه‌طلبی است.

* تا زمانی که اسلام، انسانیت و آزادگی هست، مبارزه، ایثار، گذشت و عقلانیت نیز هست، اکنون که کشور با تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای روبروست، باید توجه کنیم در مبارزه‌ای قرار گرفتیم که نباید در تخاصم جاهلانه و سازش منفعلانه درآییم، نرمش قهرمانانه در این راهبرد جایگاهی ندارد، در این موقعیت باید بیندیشیم که وظیفه ما چیست؟

* اگر دانشجویان از مبارزه‌ستیزی کوتاه آیند، سرآغاز انحطاط جامعه است، شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» که در ایام فتنه سال 88 از سوی برخی افراد تکرار می‌شد یک شعار ضدانقلابی و دوری از مبارزه است.

* اگر انسان آزادیخواهی و روحیه مبارزه، استکبار‌ستیزی، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم را داشته باشد و یا حتی به فکر کشور و امنیت کشور باشد، می‌داند که مبارزه در جنوب لبنان و مبارزه در غزه یعنی دفاع از امنیت ملی کشور.

* شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» یعنی فاصله گرفتن از آزادگی، مبارزه، انسانیت و استکبار‌ستیزی. ایران مستقل و سربلند محصول دانشگاه مستقل و سربلند است، آنها که سکوت دانشگاه را می‌خواهند، هم با دانشگاه و هم با انقلاب بیگانه‌اند.

* وظیفه امروز دانشجوی بیدار و انقلابی، رصد و مراقبت اندیشه‌ها، جهت‌ها و هدف‌هاست تا از انحراف در معنا، جهت‌ها و مقاصد پیشگیری شود.

* باید اثبات کنیم که کارآمدی نظام و حل مشکل مردم صرفا در گرو رابطه و دوستی با آمریکا و دور شدن از آرمان‌ها و ارزش‌ها نیست، می‌توان هم انقلابی و هم ارزشی بود و هم با کارآمدی، مشکلات کشور را حل کرد.

/29295

 

 

کد N8997

وبگردی