آفتاب
قالیباف در مراسم 16 آذر:

باید ثابت کنیم کارآمدی نظام در گروی رابطه با آمریکا نیست/ دانشجوی بسیجی هوشمندی و تحمل را بیاموزد

باید ثابت کنیم کارآمدی نظام در گروی رابطه با آمریکا نیست/ دانشجوی بسیجی هوشمندی و تحمل را بیاموزد

شهردار تهران در مراسم 16 آذر با تاکید بر اینکه آنان که سکوت دانشگاه را می خواهند با انقلاب بیگانه اند، گفت: باید اثبات کنیم که کارآمدی نظام و حل مشکلات مردم صرفاً در گروی رابطه با آمریکا و دور شدن از ارزش ها نیست می‌توان هم انقلابی و ارزشی بود و هم با کارآمدی مشکلات کشور را حل کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمدباقر قالیباف در نشستی که بسیج دانشجویی در سالروز 16 آذر در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار کرد با بیان اینکه هر دانشجوی انقلابی باید آسیب شناسی انقلاب ها و نهضت های پیش از انقلاب اسلامی را از نظر شهید مطهری مطالعه کند، گفت: استکبار همواره تلاش داشته با استفاده از ضعف جبهه حق و استفاده از مثلث زر و زور و تزویر روحیه استقامت و مجاهدت مبارزان را از بین برده و به سکوت تبدیل کند و جنبش ها و حرکت ها را منحرف کند، این شگردها تا امروز نیز ادامه دارد.

وی افزود: امروز با پیروزی انقلاب اسلامی کسی ظهور کرد که به امام علی(ع) اقتدا کرد.

شهردار تهران با تاکید بر این که اقامه امر مسلمانان کاری پیامبرگونه است، اظهار داشت: کسی که کارهایش از جنس تصنعی و معامله گری نباشد و از نقاط ضعفی که مردم دارند مبرا بوده و از اسارت هر گونه طمع دور باشد شایستگی اقامه امر ملت را دارد.

وی تصریح کرد: امام(ره) با خصوصیات پیامبرگونه راه هر گونه رخنه سلطه و سازش را بست وبا حمایت ملت، ایجاد نهادهای مردم سالار ضمن تلاش برای رفع عقب ماندگی‌های ماد وی معنوی لحظه ای از آرمان‌ها و اهداف اصیل انقلاب کوتاه نیامد و مبارزه با استکبار را در همه جبهه‌ها تداوم بخشید.

قالیباف اظهار داشت: از فردای 22 بهمن 57 که قدرت ها پدیده ای مستقل از خود ندیده بودند دست به دست هم دادند که انقلاب را به کنترل در آورند، تحریکات قومی، کودتا، ترور، جنگ تحمیلی، بمباران شیمیایی، تلاش های آنها برای جلوگیری از موفق شدن یک الگوی مستقل نه شرقی و نه غربی بود که می توانست نقشی الگویی و الهام بخش داشته باشد که برای منافع قدرت های استکباری خطرناک بود.

وی با اشاره به سفر روشنفکران مصری به ایران پس از پیروزی بیداری اسلامی در مصر گفت: آن چه این افراد را متحیر کرده بود پیشرفت کشور ما بدون تکیه بر قدرت های شرق و غرب بود.

شهردار تهران تصریح کرد: همزمان با این تحول ایران به  کانون جوشان حمایت از مستضعفان، آزادیخواهان  و استقلال طلبان تبدیل شد.

وی ادامه داد: آن چه ما را توانمند ساخت فرهنگ برخاسته از انقلاب اسلامی، مجاهدت، ایثار، توجه به جوانان و امکانات داخلی است که ما آن را فرهنگ جهادی می نامیم، فرهنگی که با توکل به خدا آن را بارور ساخته و در هر میدانی وارد شد اصلاح به همراه داشت.

قالیباف تاکید کرد: باورمندان به این فرهنگ بدون نگاه به پست، منافع و منابع حقیر چشم به آینده دارند و در مقابل محدودیت ها با پایمردی ها توانمندی نه گفتن خود را به زور و تزویر حفظ کرده اند.

وی با بیان اینکه حرکت در هر مسیر حقی سه نوع راهرو دارد، گفت: مبارزه، سازش و بی تفاوتی سه نحوه برخورد با راه حق است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه  ما با سازشگرها و بی تفاوت ها کاری نداریم گفت: انقلاب  ما نیز با سازشگری ها و بی تفاوتی ها کاری ندارد.

وی ادامه داد: جریان تاریخ جریان حق و باطل است. در عصر ما استکبار باطل است و مبارزه با آن وظیفه ای حق طلبانه است، مبارزه به معنای صیانت از استقلال و ایستادگی است.

قالیباف تصریح کرد: ایستادگی و مبارزه طیفی از مذاکره، رقابت و مقابله مستقیم را در بر می گیرد، مبارزه صرفاً مقابله مستقیم نیست، انقلابی بودن به معنای به تناسب هر موقعیت برگزیده شیوه مناسب برای مبارزه است.

وی پیروزی رزمندگان جنوب لبنان بر رژیم صهیونیستی را یکی از نمونه های پیروزی روحیه انقلابی خواند و گفت: فرهنگ مبارزه حرکت در مسیر سنت های الهی است، فرهنگ جهادی و انقلاب اسلامی با اسرائیل جنگید.

شهردار تهران اظهار داشت: در دهه 70 کسانی بودند که  در مسئولیت های اجرایی به شدت با این فرهنگ مخالف بودند و می گفتند شما با این کار ها می خواهید ایران را درگیر جنگ کنید اما ما اعلام می کردیم که وظیفه دفاع از مظلومان و گسترش روح انقلاب اسلامی را داریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیشین اظهار داشت: در هیچ حرکتی نباید از روح مبارزه و مجاهدت فاصله بگیریم. مبارزه و مجاهدت تاریخ مصرف و کهنگی ندارد تا روح انقلابی است مبارزه و مجاهدت زنده است.

وی تصریح کرد: اکنون که کشور با تحریم های ناجوانمردانه روبروست راه دیگر مبارزه به روی ما باز است.

قالیباف با تاکید بر این که نه تخاصم جاهلانه را قبول داریم و نه سازش منفعلانه را گفت: نرمش قهرمانانه در میدان مبارزه معنا می یابد، در این موقعیت دانشجوی بیدار باید نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: دانشجو در پیروزی انقلاب نقشی بی بدیل ایفا کرد و در میدان مقدس نیز نقش بسیجی اش را ایفا کرد اما امروز به مقاطع و نقاط عطفی رسیدیم که دانشجوی بسیجی باید با آگاهی، هوشمندی و تحمل را بیاموزد تا از ثمرات چند قرن مبارزات استبدادی مراقبت کند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه اگر دانشجویان از روحیه استکبارستیزی و حق طلبی کوتاه بیایند سر آغاز انحطاط انقلاب است، اظهار داشت: "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" شعاری ضد انقلابی و دوری از مبارزه است. اگر انسان آزادیخواه بوده و روح مبارزه و استکبارستیزی داشته باشد و به فکر امنیت ملی کشور باشد می داند مبارزه در جنوب لبنان و غزه یعنی مبارزه برای امنیت ملی کشور، این شعار یعنی فاصله گرفتن از انسانیت، آزادی، مبارزه و استکبار ستیزی.

وی تاکید کرد: ایران سربلند محصول دانشجوی مستقل و سربلند است، آن ها که سکوت  دانشگاه را می خواهند هم با انقلابی بیگانه اند هم با دانشگاه.

قالیباف تاکید کرد: باید احساس کنیم که کارآمدی نظام و حل مشکلات مردم صرفاً در گروی رابطه با آمریکا و دور شدن از ارزش ها نیست. می توان هم انقلابی و ارزشی بود و هم با کارآمدی مشکلات کشور را حل کرد.

این مراسم ادامه دارد و طبق اعلام قبلی قرار است سعید جلیلی و محمد حسین صفار هرندی نیز در آن سخنرانی کنند.

کد N8954

وبگردی