آفتاب

3 مقصر اصلی آلودگی هوا/ آرزوی محیط زیستی پدر ابتکار

3 مقصر اصلی آلودگی هوا/ آرزوی محیط زیستی پدر ابتکار

رئیس سازمان محیط زیست، استانداردهای سوخت و خودرو و فعالیت‌های صنعتی را مقصران اصلی آلودگی هوا دانست و گفت: از آنجایی که مساله آلودگی هوا مساله جهانی است در راه اندازی مرکز طراحی، توسعه و آزمون قوای محرکه محققان اتریشی نیز همکاری خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر معصومه ابتکار در حاشیه مراسم کلنگ زنی مرکز بین المللی طراحی، توسعه و آزمون قوای محرکه سوخت، خوردو و آلاینده‌ها در جمع خبرنگاران ایجاد این مرکز را یک رخداد ملی دانست و افزود: هر چه در زمینه نظارت بر استانداردهای آلودگی هوا و روز آمد کردن استانداردها در کلان شهرها تلاش شود زمینه کاهش آلودگی هوا به وجود می آید.

رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه استانداردهای خودرو، اظهار داشت: در کشور ما کیفیت سوخت از عوامل مهم ایجاد کننده آلودگی هوا است از این رو امروز با جدیت اعلام می‌کنیم که مقصر اصلی آلودگی هوا سوخت و استانداردهای خودرو است.

وی فعالیت‌های صنعتی و مصارف خانگی و حمل و نقل را دو عامل دیگر ایجاد کننده آلودگی هوا ذکر کرد و ادامه داد: هر چه نظارت بر استانداردها را ارتقا دهیم به بهبود کیفیت هوا و روند توسعه کشور کمک شده است.

ابتکار راه اندازی مرکز بین المللی طراحی، توسعه و آزمون قوای محرکه سوخت، خوردو و آلاینده‌ها در دانشگاه تهران را یکی از آرزوهای پدرش دکتر تقی ابتکار اولین رئیس سازمان محیط زیست پس از انقلاب دانست و ابراز امیدواری کرد که راه اندازی این مرکز تحول جدی در مدیریت سوخت و خودرو ایجاد کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سازمان محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت با این مرکز همکاری خواهند داشت، اضافه کرد: علاوه بر آن این مرکز همکاری‌های بین المللی با محققان کشور اتریش خواهد داشت؛ چراکه معتقدیم که مساله محیط زیست نه مساله ملی و بومی بلکه مساله جهانی است.  

کد N8946

وبگردی