آفتاب

خبرنگار زن فلسطینی جایزه وزارت خارجه آمریکا را رد کرد

خبرنگار زن فلسطینی جایزه وزارت خارجه آمریکا را رد کرد

تسنیم نوشت:

خلیل خبرنگار فلسطینی روزنامه «الایام» و از خبرنگاران فعال در حوزه آزادی رسانه در فلسطین اشغالی نامزدی خود برای دریافت جایزه «زن شجاع» از وزارت امور خارجه آمریکا رد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «نائله خلیل»، خبرنگار فلسطینی روزنامه «الایام» و از خبرنگاران فعال در حوزه آزادی رسانه در فلسطین اشغالی نامزدی خود برای دریافت جایزه ویژه «زن شجاع» از وزارت امور خارجه آمریکا را رد کرد. جایزه بین المللی ویژه زن شجاع هر ساله از طرف وزارت امور خارجه آمریکا به شماری از زنان فعال و تاثیر گذار در جامعه داده می‌شود.

این جایزه به مناسبت روز جهانی زن و در مراسمی ویژه در مقر وزارت امور خارجه آمریکا به زنان برگزیده از سراسر جهان داده می‌شود.

نائله خلیل ضمن مخالفت با نامزدی خود برای دریافت جایزه زن شجاع از وزارت خارجه آمریکا، گفت: به نظر من این جایزه، جایزه سیاست خارجی دولت آمریکا است نه جایزه جامعه، روزنامه و یا یک رسانه‌ است.

نائبه خلیل از ساکنان اردوگاه آوارگان فلسطینی «بلاطه» نزدیک شهر نابلس است و تاکنون پنج جایزه جهانی و داخلی فلسطین از جمله جایزه «سمیر قصیر» برای آزادی مطبوعات و جایزه بین المللی «صلیب سرخ» را دریافت کرده است.

52261

کد N8847

وبگردی