آفتاب
ایران درودی:

در فاصله دو نقطه، معجزه زندگی من بود

در فاصله دو نقطه، معجزه زندگی من بود

من یک ایرانی متوسط با استعداد متوسط و با عشق بزرگ و پایان‌ناپذیر به سرزمین ایران هستم، سرزمینی که ایران را به من داده است و سرزمینم و نیاکانم بزرگ‌ترین ارزش هستند.

 ایلنا: مراسم رونمایی چاپ پانزدهم کتاب «درفاصله دو نقطه» ایران درودی با حضور هنرمندان، نویسندگان، دوستداران هنر و معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر جمعه ۱۵ آذرماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار  ایلنا، ایران درودی در این مراسم با قدردانی از مردم گفت: «در فاصله دو نقطه، معجزه زندگی من بود و شما مرا با این کتاب شناختید و این کتاب روزی مثل امروز را سبب شد تا من با هموطنانم آشنا شوم و به آن‌ها عشقم را ابراز کنم.»
درودی با تشکر از معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به برنامه‌اش برای راه‌اندازی بنیادی به نام خود اشاره کرد و گفت: «از چند سال پیش به دنبال راه‌اندازی بنیاد ایران درودی هستم و ۱۹۰ اثر نقاشی‌ام را برای این بنیاد در نظر گرفته‌ام و امیدوارم شاهد راه‌اندازی این بنیاد باشیم.»
درودی در ادامه گفت: «من یک ایرانی متوسط با استعداد متوسط و با عشق بزرگ و پایان‌ناپذیر به سرزمین ایران هستم، سرزمینی که ایران را به من داده است و سرزمینم و نیاکانم بزرگ‌ترین ارزش هستند. نخست به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم و بعد به خراسانی بودنم که سرزمین فردوسی است. من مرهون آزادی اندیشه‌ام هستم.»
این هنرمند نقاش افزود: «ایران را دوست بداریم و هنرمندان را دوست بداریم و به این سرزمین ایمان داشته باشیم. ما تاریخ داریم و گهواره تمدن بشری هستیم و ایران انسانیت را با تاریخ‌اش می‌نویسد. ما ملیت، زبان و شعرای بزرگمان را حفظ کرده‌ایم و می‌بایست بشناسیم و بدانیم وارث چه فرهنگ و تمدنی هستیم.»
نویسند کتاب «در فاصله دو نقطه» خطاب به جوانان تاکید کرد: «انسان‌ها می‌توانند به جایی که می‌خواهند برسند، اگر صداقت داشته باشند و هدفمند حرکت کنند.»
علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که این نخستین گرامی‌داشت در دوره جدید فعالیت‌های موزه هنرهای معاصر تهران است، گفت: «امیدواریم به زودی موزه ایران درودی راه‌اندازی شود. درودی برای هنر کشور از جمله برای همین موزه هنرهای معاصر تهران زحمات زیادی کشیده است و آثاری از این هنرمند در گنجینه موزه نگهداری می‌شود.»
مرادخانی افزود: «چند سال پیش در پاریس به ایران درودی گفتم فعالیت شما بیشتر باید در ایران باشد و امیدواریم موزه ایران درودی راه‌اندازی شود و در برنامه‌های آینده بیشتر حضور این هنرمند گرانقدر را شاهد باشیم.»
احسان آقایی، سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران نیز در این مراسم گفت: «ایران درودی در زمره فرهیختگان جامعه ما است چون علاوه بر سال‌ها فعالیت در عرصه نقاشی به حوزه‌های دیگر مثل ادبیات، موسیقی و سینما نیز وارد شده و از این رو وجهه‌ای متفاوت دارد. خوشحالیم که دو روز پس از بزرگداشت استاد زنده‌یاد بدیع‌الزمان فروزانفر در موزه هنرهای معاصر تهران، امروز رونمایی چاپ پانزدهم کتاب هنرمند دیگری از کشورمان و سرزمین خراسان در موزه برگزار می‌شود.»
در ادامه، کتاب «در فاصله دو نقطه» توسط معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایران درودی رونمایی شد.
همچنین هم‌زمان با رونمایی این کتاب تعدادی از آثار ایران درودی در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شد که حاضران در مراسم از این نمایشگاه دیدن کردند.
هنرمندان و نویسندگانی از جمله علی‌اکبر صادقی، کامبیز درم‌بخش، سیف‌الله صمدیان، نیکی کریمی، حسن فتحی، اسدالله امرایی، منیژه حکمت، کامران عدل، حسین محجوبی، ناصر پلنگی و... در این مراسم حضور داشتند.

کد N8670

وبگردی