آفتاب
وزارت دفاع یمن:

سعودی ها عامل حمله به وزارتخانه بودند/رئیس جمهور هدف تروریست ها

سعودی ها عامل حمله به وزارتخانه بودند/رئیس جمهور هدف تروریست ها

کمیته حقیقت یاب وزارت دفاع یمن، سعودی ها را عامل حمله به این وزارتخانه معرفی و اعلام کرد که رئیس جمهور یمن هدف تروریست ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، کمیته حقیقت یاب درباره حمله انتحاری به وزارت دفاع یمن در گزارشی اعلام کرد که این حمله توسط 12 فرد مسلح که اغلب آنها سعودی بودند صورت گرفت.

"احمد الاشول" رئیس ستاد مشترک ارتش یمن که ریاست این کمیته را برعهده دارد با اعلام این خبر افزود: تلفات حمله به وزارت دفاع یمن 56 کشته و 215 زخمی بر جا گذاشت.

در ادامه گزارش آمده است: 12 فرد مسلح صبح روز پنجشنبه در حالی که لباس نظامی به تن داشتند یک خودروی بمبگذاری شده را در نزدیکی وزارت دفاع یمن در صنعاء منفجر کردند و پس از آن به 2 گروه تقسیم شدند. یکی از این گروه ها به بیمارستان نظامی "العرضی" و دومین گروه به آزمایشگاه این وزارتخانه حمله کردند و به سوی هر کسی که بر سر راه خود می دیدند تیراندازی می کردند.

وزارت دفاع یمن اعلام کرد که از مجموع 12 فرد مسلح، 11 نفر را کشته است. مقامات این وزارتخانه به سرنوشت نفر دوازدهم اینکه بازداشت شده یا موفق به فرار شده است اشاره ای نکردند.

در همین راستا رئیس دفتر عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گزارش داد: حمله به وزارت دفاع یمن، رئیس جمهوری را هدف قرار داده بود و یکی از نوه های وی در این حمله کشته شد.

کد N8559

وبگردی