آفتاب

همسر عرفات از کارشناسان فرانسوی شکایت می‌کند

همسر عرفات از کارشناسان فرانسوی شکایت می‌کند

تسنیم نوشت:

بیوه «یاسر عرفات»، رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد، درباره گزارش کارشناسان فرانسوی که مرگ عرفات را طبیعی دانستنه‌اند، به دستگاه قضایی فرانسه شکایت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، «پیر اولیویه سور»، وکیل «سهی عرفات»، همسر «یاسر عرفات»، رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که بیوه یاسر عرفات قصد دارد، درباره گزارش کارشناسان فرانسوی که مرگ عرفات را طبیعی دانستنه‌اند، به دستگاه قضایی فرانسه شکایت کند.
وکیل سهی عرفات افزود: در روزهای آینده وی تقاضای تکمیل گزارش کارشناسی به قضات مسئول رسیدگی به پرونده مرگ عرفات تسلیم دستگاه قضایی فرانسه خواهد کرد.
سهی عرفات نیز در تماسی با این خبرگزاری گفت که پس از مشورت با تعداد زیادی از کارشناسان حقوقی و مسئولان موسسه‌ای در سوئیس که بقایای جسد عرفات را آزمایش کرده بود و نیز مقایسه گزارش کارشناسان فرانسوی و سوئیسی، تصمیم گرفتم از نتایج گزارش کارشناسان پزشکی فرانسه به دستگاه قضایی این کشور شکایت کنم.
وی افزود: در روزهای آینده دیدارهایی میان کارشناسان فرانسوی و سوئیسی برای بحث درباره این گزارش‌ها و مقایسه آنها با یکدیگر انجام خواهد شد.
سهی عرفات چهارشنبه گذشته و پس از اعلام خبر نتیجه بررسی‌های کارشناسان فرانسوی که مرگ عرفات را نه مسمومیت با ماده رادیواکتیو «پولونیوم» بلکه مرگی طبیعی تشخیص داده بودند، اعلام کرد که همسرش به هیچ وجه به مرگ طبیعی نمرده است.
وی با اشاره به تناقضات موجود میان اظهار نظر کارشناسان فرانسوی و سوئیسی که با نمونه برداری از جسد عرفات، به نتایجی کاملا متضاد رسیدند، خاطر نشان کرد: اینکه فرانسوی‌ها هیچ چیز درباره این مرگ مشکوک پیدا نکرده‌اند جای تعجب دارد.
در حالی که کارشناسان فرانسوی گفته‌اند، وجود گاز رادیواکتیو طبیعی رادون در فضا، بالا بودن میزان مواد رادیواکتیو در جسد عرفات را توجیه می کند.

5252

کد N8377

وبگردی